Wire - Manscape (1990)

Label: Restless

1. Life in the Manscape (3:28)
  2. Stampede (4:35)
  3. Patterns of Behaviour (4:33)
  4. Other Moments (3:50)
  5. Small Black Reptile (3:14)
  6. Torch It! (7:31)
  7. Morning Bell (4:22)
  8. Where's the Deputation? (3:51)
  9. What Do You See? (6:47)
  10. Goodbye Ploy (3:50)
  11. Sixth Sence (4:19)
  12. Children of Groceries (3:03)
  13. You Hung Your Lights in the Trees / A Craftsman's Touch (10:03)
avatar van c-moon
Van alle albums die Wire tussen 1987 en 1990 uitbracht, is Manscape wellicht het meest evenwichtige, zeker meest toegankelijke, of toch meest melodieuze. Het experiment en de avant-garde blijven natuurlijk wel.

Op enkel uitzonderingen na (het stomende ritmische TORCH IT!) een vrij ingetogen Wire album. Met als hightlights openings track LIFE IN THE MANSCAPE, MORNING BELL, WHERE'S THE DEPUTATION?, WHAT DO YOU SEE? , GOODBYE PLOY en YOU HUNG YOUR LIGHTS IN THE TREES/ A CRAFTMAN'S TOUCH.

Een van mijn favoriete Wire albums van de periode '87-90

Als ik als eerste kennis zou maken met een van hun eerste 3 albums, dan was ik waarschijnlijk nooit bij dit album terecht gekomen.
Heb helemaal niks met de begin periode.
Vanaf de come-back in 1987 vind ik tot nu toe elk album wat ik gehoord heb erg goed.
Begon gelukkig met The Ideal Copy.
Deze is iets minder, maar wel geslaagd.