Cassandra Wilson - New Moon Daughter (1995)

Jazz
Label: Blue Note

1. Strange Fruit (5:36)
  2. Love Is Blindness (4:53)
  3. Solomon Song (5:56)
  4. Death Letter (4:13)
  5. Skylark (4:08)
  6. Find Him (4:39)
  7. I'm So Lonesome I Could Cry (4:51)
  8. Last Train to Clarksville (5:16)
  9. Until (6:30)
  10. A Little Warm Death (5:45)
  11. Memphis (5:05)
  12. Harvest Moon (5:15)
  13. 32-20 (5:23)
EVANSHEWSON
Mooie coverplaat met interessant materiaal. Op haar typische manier weet warme stem Cassandra nieuw leven in oude glorie te blazen ;

Love is Blindness (U2), I'm So Lonesome I Could Cry (Hank Williams), Last Train To Clarksville (Monkees) en Harvest Moon (Neil Young) zijn voor mij de meest geslaagde;

3.5 sterren, en kènt niemand dit album hier ????

***1/2

avatar van LittleBox
Jazeker wel. Het is één van de favo platen van mijn lieftallige echtgenote. Fraaie uitvoeringen hoor.

avatar van Broem
Mooie vormgeven covers door een dame die een van de mooiste stemmen in het genre heeft. Cassandra heeft patent op dit soort albums en heeft er een prima carrière mee opgebouwd. New Moon Daughter op prachtig vinyl te pakken gekregen. Werkelijk een schitterend klinkend exemplaar. Dat luistert nog eens lekker weg. De gekozen songs zijn niet allemaal favoriet maar de arrangementen gecombineerd met haar stem en de sublieme productie maken dit album tot een snoepje.

Wat mij betreft het beste album tot nu toe.
Relaxt gezongen en geweldige begeleiding.
4,5 sterren