Pete Bardens - Heart to Heart (1979)

Electronic / Rock
Label: Arista

1. Julia (3:54)
  2. Doing the Crab (3:05)
  3. Slipstream (6:10)
  4. Raining All Over the World (4:27)
  5. Jinxed (4:22)
  6. After Dark (4:31)
  7. Slow Motion (3:56)
  8. Tune for Des (1:52)
  9. Heart to Heart (4:51)
avatar van echoes
In 1978 verlaat Bardens Camel na de opnames van het album Breathless. Latimer en Bardens zijn muzikaal uit elkaar gegroeid en een scheiding is onafwendbaar. De laatste song op Breathless is "Rainbow's End", de enige song op het album waar Bardens niet op speelt. Deze song heeft Latimer geschreven over de breuk met Bardens en de toetsen worden gespeeld door Jan Schelhaas.

"Raining All Over The World" van deze plaat is dan Bardens vertolking van deze breuk (met sax van, ook ex-Camel, Mel Collins). De sfeer van de song doet veel denken aan dat nummer "Rainbow's End" en ook de tekst is erg vergelijkbaar.

avatar van Mssr Renard
Erg voorspelbare en lichtvoetige pop wat nergens lijkt op de eerste psychrock platen van Bardens, nog op de progrock van Camel.

Bardens probeert hier met een eigen samengestelde band, (met oa Peter van Hooke op drums) wat richting de jazzpop te gaan. Maar de productie is té licht en daardoor overtuigt het nergens.

Wat we uiteindelijk krijgen is heel melige muzak waarbij we ons af kunnen vragen, wat Bardens precies wilde bewijzen met deze plaat.

Lichtpuntje is het funky Slipstream, welke wat doet denken aan de tijd van Breathless en Rain Dances.