Noémie Wolfs - Hunt You (2016)

België
Label: Universal

1. The Night (3:13)
  2. All You Ever Wanted (3:55)
  3. Sleeper (3:04)
  4. Burning (3:12)
  5. Lost in Love (3:07)
  6. Hunt You (3:35)
  7. Trying to Pretend (3:15)
  8. Wounded (3:17)
  9. Maybe (3:52)
  10. My Mountain (4:38)
avatar van goldendream
Ik weet niet of dit een mooi album is, maar ik wens haar wel alle succes toe in haar solocarrière, deze sirene die in haar eentje Hooverphonic naar een hoger niveau tilde.

avatar van CWTAB
Hooverphonic naar een hoger niveau tillen deze Noémie? Duidelijk nog niet naar Blue Wonder Powder Milk & The Magnificent Tree geluisterd... aan haar stem lag het alvast niet want met haar ietwat meer "bluesier" stem was er wel potentieel maar hopelijk nekt het grote probleem bij Hooverphonic haar hier ook niet, namelijk: zwak songmateriaal.

De single klinkt alvast niet slecht....

avatar van Activa
Nu op Spotify te beluisteren en ik moet zeggen dat ik toch vrij aangenaam verrast ben. Noémie lag me in de beginperiode bij Hooverphonic zo niet, de geest van Geike dwarrelde nog teveel in de catacomben van mijn bovenkamer . Gaandeweg ben ik haar toch gaan waarderen en vond dat ze haar plaats bij Hooverphonic verdiende, ook op Hooverphonic With Orchestra @ Koningin Elisabethzaal vond ik haar best overtuigen.
En dan is er dit Solo debuut dat me alvast kan bekoren van bij de eerste beluistering, iets wat niet steeds het geval is bij nieuw te ontdekken muziek en dat is alvast een goed voorteken.
Ik ga het de komende dagen nog een paar maal beluisteren en denk ook aankopen waarna ik een definitief oordeel kan vellen.
Één ding is in alle geval al een uitgemaakte zaak: Dit is heel veel beter als de troep die Hooverphonic nu in elkaar heeft geflanst, den Alex gaat nog dikke spijt krijgen dat hij deze Noémie kwijt is. Eigen schuld hij moest maar zo geen Enfant terrible zijn!

avatar van Activa
Intussen aangekocht en best blij mee, gewoon een fijn album dat vlotjes wegluiistert. Geen topplaat maar imo toch een 3 - 3.5 waard is. Benieuwd of we nog van haar gaan horen in de toekomst, bij Geike is het tot nu toe bij 1 soloplaat gebleven.