Marva King - Soul Sistah (2006)

Soul / R&B

16. Big Ups
  17. Tomcat Skit
  18. Wanna Be
avatar van platedraaier
Geweldige soul/r&b plaat van deze voormalige 'New Power Generation' zangeres. ik vind haar stem erg mooi.(de rest van haar ook trouwens). Wat opvalt is de diversiteit binnen het genre. Beetje jazzy, beetje hiphop, zelfs een nummer met een viool. Delen van haar album zijn te beluisteren op haar website. Met fotos

avatar van Reijersen
Deze bijzonder opvallende verschijning was achtergrondzangeres bij artiesten als Stevie Wonder, Prince, The Whispers en Lenny Kravitz. Dit is haar derde soloalbum waarop Marva haar enorme stembereik etaleerd. Af en toe heeft ze de neiging dit teveel te laten horen, maar haar prestaties zijn dan ook uitzonderlijk.

The listener loving voices MOET aan deze plaat. Loop je warm voor Chaka Khan, Kim Burrel of Ledisi, dan MOET je aan deze plaat. Deze plaat ademt soul en op een prachtige indrukwekkende manier. Haar stem staat als een dijk en daar draait het album om. 4,5 dik verdienden sterren.

avatar van Reijersen
Tsja, mijn enthousiasme is ondertussen toch wat getemperd. Luister deze cd nog maar sporadisch. Het is toch allemaal wat teveel van hetzelfde en de vaak wat overdreven stemacrobatiek gaat ook wat vervelen.