Yo Yo - You Better Ask Somebody (1993)

Label: East West

1. Ibwin' Wit My Crewin' (3:56)
  2. Can You Handle It? (3:07)
  3. Westside Story (4:53)
  4. Mackstress (3:52)
  5. 20 Sack (3:11)
  6. You Better Ask Somebody (3:31)
  7. They Shit Don't Stink (3:40)
  8. Letter to the Pen (3:37)
  9. Givin' It Up (3:40)
  10. Pass It On (4:02)
  11. Girls Got a Gun (2:55)
  12. The Bonnie and Clyde Theme (4:11)
raffael77
Lekker album. Alleen doet Ice Cube ook mee op het laatste nummer maar staat er niet bij als feature.
Hou je van Ice Cube & Lenchmob dan vind je dit zeker leuk.

avatar van Jorge-E
Inderdaad

avatar van P Jay
Heel lekker klinkend funky West Coast album. Ik vind Yo Yo eigenlijk een best aardige stem en flow hebben. Op dit album zet ze een vuilere bek op en krijgen we gangsta-lyrics volgens de tijdsgeest in '93. De producties van voornamelijk QDIII en Ice Cube zijn vooral echt plezierig: funky, gevarieerd, iets toevoegende scratches, voice samples, en algemeen een plezierige West Coast-vibe.

Yo Yo is tekstueel evenwel niet sterk genoeg en de beats zijn ondanks hun charme ook niet van een dermate hoog topniveau om hier nu een klassieker van te maken. Maar toch was ik enigszins aangenaam verrast door de heel sterke momenten die dit album kent: "IBWin With My Crewin", "Mackstress", "You Better Ask Somebody" en het erg vette duet tussen Yo Yo en Ice Cube "Bonnie & Clyde Theme".

Dit album vind ik bijvoorbeeld niet véél slechter dan Ice Cube's "Lethal Injection" uit datzelfde jaar, vooral productiegewijs. Dit klinkt toch iets rauwer.