Jan Hammer - Escape from Television (1987)

Electronic / Score
Label: MCA

1. Crockett's Theme (3:30)
  2. Theresa (3:07)
  3. Columbia (2:38)
  4. Rum Cay (3:02)
  5. The Trial and the Search (4:54)
  6. Tubbs and Valerie (3:32)
  7. Forever Tonight (4:01)
  8. Last Flight (3:30)
  9. Rico's Blues (2:54)
  10. Before the Storm (4:32)
  11. Night Talk (2:43)
  12. Miami Vice Theme (2:26)
  13. Forever Tonight [Extended CD Mix] * (6:05)
JonnieBrasco
Veel nummers van dit album (misschien allemaal wel?) zaten in de Miami Vice tv-serie en dat geeft toch iets extra's aan dit 80's-synthesizer album. Daarom toch maar 3,5 sterren.

avatar van Kos
Kos
Ik zie de scene van 'Tubbs and Valerie' nog zo voor me

avatar van Gerards Dream
Van de serie Miami Vice heb ik denk ik zo'n ander halve aflevering gezien. De muziek daarentegen was wel vaak op de radio te horen. Vooral Crockett's Theme moest er aan geloven als er nog een kleine ruimte was tussen de reclame voorafgaande aan het nieuws.

Desondanks valt het hele album Escape From Television mij niet tegen. Een divers palet van electronische muziek komt voorbij zonder daarbij iets in de trant van: "Hoor mij eens lekker pielen." Hierdoor is het ideale muziek om op te ontspannen of wat te gaan doen zonder daarbij hinderlijk aanwezig te zijn. De composities zitten goed in elkaar en de productie is goed.

Door dit alles een heel behoorlijk album, die om de een of andere reden iets zomers heeft. Een leuk en prettig album uit de jaren tachtig van de vorige eeuw.

avatar van foxhusky
Crocket's Theme en het Miami Vice Theme zijn aardige jaren 80 herinneringen. Deze nummers waren de reden om deze CD te kopen op een platenbeurs. Helaas valt de rest een beetje tegen, vandaar slechts 3,0 punten.

avatar van Thunderball
Toen begin jaren '90 RTL5 weer de hele serie herhaalde was ik weer helemaal into Miami Vice en heb ik ook de cd aangeschaft.

Aardig goede muziek, maar na een tijdje gaat het me toch wat vervelen. Een groot gemis vind ik ook dat het theme van Castillo er niet op staat, dat was toch altijd een van de betere terugkerende compositie's in de serie.

De nr's 7 en 10 (en dus ook 13) waren overigens de niet-MV nr's.

Ik geef de cd een zeven, ofwel 3,5 ster.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Dit blijft een lekker tijdloos album met natuurlijk vooral veel muziek uit Miami Vice. De muziek van Jan Hammer is natuurlijk vooral bekend van deze hitserie en van het nummer Crocket's Theme in het bijzonder. Toch staan hier meerdere goede nummers op zoals The Trial and the Search, Last Flight en het mooie ingetogen Tubbs and Valerie. Sommige nummers ontspringen de dans wel een beetje zoals Forever Tonight die me om één of andere manier veel te snel gaat vervelen, om vervolgens nog een keer als remix terug te komen en me dan nog méér gaat vervelen.
Persoonlijk haalt dit album het niet bij Snapshots, die ik veel beter vind. De composities op dat album zijn veel sterker, lijkt het wel. Maar voor de rest is er met deze Escape from Television weinig mis.

avatar van matthijs
Crocketts theme is een juweel, Tubbs and Valerie komt daarbij in de buurt, Forever Tonight is lekker pakkend en vrolijk, verder beetje saai.

Leonidas5
Prima muziek van Hammer met alleen maar muziek uit de miami vice serie. Naast de hitsingles nog wat relaxtere tracks zoals Ricos blues , rum cay en het prachtige, ontroerende, night talk. 4 sterren voor deze kwaliteits synthesizermuziek

Leonidas5
Correctie, before the storm en forever tonight zijn niet van miami vice. Waarvan akte

avatar van Thunderball
Zoals ik in 2008 al vermelde...

Jan Hammer heeft top jazzrock albums gemaakt die kwalitatief veel beter zijn. Maar hij heeft met Miami Vice goed verdiend

Van alle top 10s die ik hier heb gezien vind ik die van jou de meligste trouwens Thunderball. 5 x Stones en op 7 Sarah