Mark Lanegan - Scraps at Midnight (1998)

Label: Beggars Banquet

1. Hospital Roll Call (2:58)
  2. Hotel (3:10)
  3. Stay (3:29)
  4. Bell Black Ocean (2:43)
  5. Last One in the World (4:24)
  6. Wheels (4:35)

met J. Mascis

7. Waiting on a Train (4:32)
  8. Day and Night (3:16)
  9. Praying Ground (3:07)
  10. Because of This (8:19)
Toch maar een half puntje erbij. Niet zo goed als zijn laatste (Bubblegum), maar evengoed een steengoede plaat.

avatar van MichelDumoulin
42 schreef:

avatar van Sleepy House
Scraps at Midnight is denk ik de meest ondergewaardeerde album van Mark Lanegan, of in ieder geval het minst vernoemde. Maar dit is zijn meest geraffineerde en consistente plaat. Er staat werkelijk geen enkel zwak nummer op. Wat mij betreft is dit ook zijn beste!

Persoonlijke hoogtepunten zijn 'Hotel', 'Last One in the World', 'Waiting on a Train' en 'Praying Ground'.

Een dik verdiende *5

avatar van milesdavisjr
De opvolger van Whiskey For the Holy Ghost en deze schijf tikt bij lange na het niveau niet aan van zijn voorganger. De beoordelingen hierboven vind ik ook wat al teveel eer. Het is geen slecht album maar de plaat is wat spartaanser aangekleed qua instrumentatie en arrangementen. Het warme kampvuur getokkel van Lanegan levert enkele redelijke songs op maar geen enkel nummer ontstijgt het predikaat redelijk. Because of This is nog het beste nummer want, een dreigende sfeer, Lanegan die wat power in zijn zang legt en een song dat spanning creëert bij de luisteraar. In het oeuvre van onze troubadour een van de zwakkere broeders wat mij betreft.

avatar van Arbeidsdeskundige
Hotel en Praying Ground zijn mijn favoriete nummers op dit magische album.