Mark Lanegan - Scraps at Midnight (1998)

Label: Beggars Banquet

1. Hospital Roll Call (2:58)
  2. Hotel (3:10)
  3. Stay (3:29)
  4. Bell Black Ocean (2:43)
  5. Last One in the World (4:24)
  6. Wheels (4:35)

met J. Mascis

7. Waiting on a Train (4:32)
  8. Day and Night (3:16)
  9. Praying Ground (3:07)
  10. Because of This (8:19)
Toch maar een half puntje erbij. Niet zo goed als zijn laatste (Bubblegum), maar evengoed een steengoede plaat.

avatar van MichelDumoulin
42 schreef:

avatar van Sleepy House
Scraps at Midnight is denk ik de meest ondergewaardeerde album van Mark Lanegan, of in ieder geval het minst vernoemde. Maar dit is zijn meest geraffineerde en consistente plaat. Er staat werkelijk geen enkel zwak nummer op. Wat mij betreft is dit ook zijn beste!

Persoonlijke hoogtepunten zijn 'Hotel', 'Last One in the World', 'Waiting on a Train' en 'Praying Ground'.

Een dik verdiende *5