Mark Lanegan - I'll Take Care of You (1999)

Label: Beggars Banquet

1. Carry Home (3:00)
  2. I'll Take Care of You (2:50)
  3. Shiloh Town (3:22)
  4. Creeping Coastline of Lights (3:20)
  5. Badi-Da (3:21)
  6. Consider Me (3:49)
  7. On Jesus' Program (2:45)
  8. Little Sadie (3:23)
  9. Together Again (2:34)
  10. Shanty Man's Life (3:12)
  11. Boogie Boogie (2:04)
buddy
Helemaal te gek deze plaat. Er is geen 1 nummer dat niet goed is. En die stem he. Heerlijke plaat. 5*****. Dat is ie zeker waard.

avatar van Tribal Gathering
Heel mooi coveralbum van Mark Lanegan. Tevens een vrij rustig album. Gelukkig 11 niet al te bekende songs. (altijd een pre bij coveralbums)

Het hoogtepunt is al meteen het eerste nummer, een werkelijk prachtige cover van the Gun club. Als hij wil, kan Mark wel zo ontzettend mooi zingen en Carry home is het perfecte voorbeeld hiervan.

avatar van AverageGuy
Weinig reacties?
Heb veel herrineringen aan dit album
Persoonlijk zijn beste album .
4.5*

Come go with me , Come go and see!

avatar van AverageGuy
Tog niet zn beste album vind ik.. al staan er wel veel mooie nummers op... blijft 4.5

avatar van Paalhaas
Nee tuurlijk niet zijn beste. Het is verdorie een coveralbum.

Wiljan
Inderdaad zeker niet zijn beste album, maar het klinkt toch allemaal wel weer mooi, 3.5*

avatar van Rainmachine
Met zo'n stem kun je al niet veel verkeerd doen maar dit is toch wel helemaal te gek wat ie hier doet. En het zijn nog covers ook, pracht plaat!

avatar van EttaJamesBrown
Covers? Ik ken de originelen niet. Het is een lekker tussendoortje. Mark kan bij mij niet stuk.

avatar van milesdavisjr
De akoestische 'dronkemansblues' van de beste man vond zijn hoogtepunt in; Whiskey For the Holy Ghost.
Een plaat van een wonderlijke schoonheid. De albums die hier op volgden waren buiten Field Songs om toch van een iets minder niveau. Hoewel ook deze plaat nergens slecht wordt kabbelt het wat mij betreft wel teveel voort. De elementen en details die WFTHG zo sterk maakten ontbreken hier voor een groot deel. Het zal er mee te maken hebben dat het met name covers betreft. Hoewel de plaat wel enkele heerlijke songs telt; Little Sadie is wat mij betreft het prijsnummer, een uitstekende zanglijn met een simpele maar doeltreffende begeleiding, het met zuidelijke accenten omgeven Shiloh Town is ook een prima song en het sfeervolle Carry Home zet de toon voor de rest van de schijf. Toch staan er naar mijn gevoel net teveel nummers op waarin Lanegan voor zijn doen net te relaxed voor de dag komt. De covers hadden met meer spannende arrangementen omgeven mogen worden.Kortom, een degelijke plaat met enkele heerlijke nummers maar te weinig om tot het beste materiaal van de man gerekend te worden.

Arbeidsdeskundige
Carry Home, Shiloh Town en Consider Me zijn mijn favoriete nummers op dit fraaie album.

avatar van AbleMable
Mark Lanegan duikt enkele juweeltjes uit de rijke amerikaanse muzikale historie op, afkomstig uit de folk, country, soul/r&b, gospel en alternatieve hoek.
Erg fijne plaat, mooi ingetogen en sober. Ik kan erg genieten van zijn vertolkingen/bewerkingen van niet erg voor de hand liggende songs.