The Hoax - Humdinger (1998)

Blues
Label: Voodoo

1. High Expectations (4:01)
  2. Feeding Time (6:39)
  3. Last Man Down (4:25)
  4. Superstition (5:39)
  5. Something Out of Nothing (2:46)
  6. Groove Breaker (5:35)
  7. I Want to Te Loved (3:54)
  8. Long Way Home (3:31)
  9. Bones (6:23)
  10. Don't Shake My Hand (10:42)
  11. Uncredited (4:39)
avatar van Tromop
Hoogstwaarschijnlijk zijn alle liefhebbers van deze band geen
gebruikers van musicmeter want er is nog niet gestemd.
Jammer want het is echt het beluisteren waard.
Een dik vet bluesgeluid!

avatar van RPJvdH
Weinig blues-fans op de site denk ik

avatar van lebowski
Ze staan op 3 mei op de Rhythm & Blues Night in Groningen, ik ken de geweldige livereputatie van deze band, maar zag ze nog nooit. Ben heel benieuwd.

avatar van BenZet
Vraag me niet hoe ik bij deze band komt. Maar wat voor muziek is het, kan er echt bijna niks van vinden. Is er vergelijkingsmateriaal, met wat meer bekendere?

avatar van vin13
Dit is blues, Rhythm&Blues en live ook behoorlijk funky. Echt een aanrader, ga erheen en geniet. Gitaristen zijn beide goed voor leuke onderhoudende soli en samen spelen ze ook op elkaars gitaar, entertainment.

avatar van BenZet
Ok, is er nog een soort van vergelijking?

JolkiPalki
Heb ze jaren geleden live gezien, wat een band!! Dit is ook een erg goede c.d.

avatar van vin13
BenZet schreef:
Ok, is er nog een soort van vergelijking?

Beetje Red Devils maar meer funk en soul en live ook een leuke show.

hun beste album,
Zeer levendige live shows, dit zijn rasartiesten
Inderdaad in het straatje van de Red Devils.

avatar van BenZet
Eindelijk (na al die tijd) hoor ik hun muziek via Spotify. Wat klinkt dit lekker, wordt vervolgt!!

avatar van Gommans
Goeie plaat, goeie band

avatar van Manfield
De lengte valt me wat tegen. Had van mij twintig minuten korter gemogen. Maar aan muzikaliteit geen gebrek. De vergelijking met The Red Devils is hierboven al gemaakt. Dit album is net wat meer funky als pak 'm beet het album King King van The Red Devils, wat ik de beste bluesplaat van de '90's vind, die ik ken dan uiteraard. Als deze plaat nou korter was geweest had ook deze plaat een 4.5* gescoord. Nu dus een zeer ruime 4*.

avatar van Mssr Renard
Energieke mid nineties bluesrock. Goede sound, goede energie. Lekkere songs. Scheurende fendergitaar, harmonica. Niets aan de hand, alleen duurt de plaat inderdaad veel te lang.