Roxette - Good Karma (2016)

Zweden
Label: Parlophone

1. Why Don'tcha? (2:45)
  2. It Just Happens (3:46)
  3. Good Karma (3:19)
  4. This One (3:11)
  5. You Make It Sound So Simple (3:42)
  6. From a Distance (3:30)
  7. Some Other Summer (3:08)
  8. Why Don't You Bring Me Flowers? (3:32)
  9. You Can't Do This to Me Anymore (3:50)
  10. 20 Bpm (3:48)
  11. April Clouds (3:30)
avatar van Pinsnider
Gôh, die eerste single (It Just Happens) klinkt eigenlijk best wel weer vertrouwd lekker. Uberhaupt verrassend dat er nog een plaat van ze uitkomt. Nog verrassender dat Marie ineens weer een stuk beter lijkt te kunnen zingen! Zou dat in de studio zijn bijgewerkt of zou haar herstel echt zo mooi voorspoedig verlopen. Hoop uiteraard op het laatste. Ben toch wel weer benieuwd geworden naar de rest van deze plaat!!!

avatar van Poeha
It Just Happens klinkt inderdaad weer als vanouds. Fraai hoor. Heb er beslist geen moeite mee. Blij dat Marie nog (of weer) goed bij stem is. Ben zeker benieuwd naar het verdere werk op dit album.

avatar van E-Clect-Eddy
Afgezien van de hits ben ik nooit echt een fan van Roxette geweest, maar toen ik las over een nieuwe tour en nieuw album was ik wel benieuwd, zeker met die mooie positieve hoes. Had nog geen single gehoord dus alles was nieuw en wist niet wat verder te verwachten. Tijdens het luisteren maar eens wat nieuws rond de band gelezen en dan wordt het beoordelen toch lastiger als ik leest over de gezondheid van zangeres Marie. Dan lijkt het een hele prestatie dat ze überhaupt nog albums maakt en tourt.

Het is een prima album maar ik mis een echte kraker van een hit zoals toen, het is allemaal veel meer mellow. Voorlopig vind ik It Just Happens het fijnste, maar over het hele album vind ik dat Marie niet heel veel kracht in haar stem heeft, klinkt wat iel. In kwetsbare nummers als From a Distance en April Clouds werkt dat dan wel in haar voordeel. Voorlopig geef ik hun het voordeel van de twijfel en rond het naar boven af naar 3,5*. Ik zal het nog eens een paar keer luisteren maar ik denk dat het daar bij zal blijven.

avatar van Pinsnider
Oordeel na twee luisterbeurten....
Eerste gedachte: moet dit nu nog wel? Waarom wil Per PERsé (sorry voor deze vreselijke woordspeling) door met Roxette? Wat voegt dit toe? En waarom Marie hiermee "lastigvallen"? Die heeft letterlijk al genoeg aan haar hoofd...
Tweede gedachte: het klinkt wel lekker fris en opgewekt. Marie heeft er hoorbaar zin in, al heeft haar stem inderdaad aan kracht ingeboet (maar dit wordt studiotechnisch fraai opgepoetst).
Afrondend: Krijg het idee dat Per nog steeds barst van de ideeën en het beste vehikel om die ideeën de wereld mee in te krijgen is natuurlijk Roxette. En op deze manier verzorgt hij voor Marie een aardig pensioentje. De balans slaat voor mij dan ook naar de positieve kant uit: lekkere fijne popplaat, die tegelijkertijd ook zeer eigentijds klinkt. best een prestatie!!