Chick Corea - Three Quartets (1981)

Jazz
Label: Stretch

1. Quartet No. 1 (10:19)
  2. Quartet No. 2 (9:36)
  3. Quartet No. 3, Part 1 (7:05)
  4. Quartet No. 3, Part 2 (11:48)
  5. Folk Song * (5:47)
  6. Hairy Canary * (3:39)
  7. Slippery When Wet * (5:57)
  8. Confirmation * (6:15)
Nicci
Wat een geweldenaars op deze plaat!
Michael Brecker op de sax. Steve Gadd op de trommels. Eddie Gomez op bass. En natuurlijk Corea aan de piano.
Het is nogal een virtuoos en grillig album. Dat maakt het niet gemakkelijk om 'ervan te houden'. Van harde saxsolo's tegen de achtergrond van een monotoon beukende bas, drum en piano, gaan we naar subtiel uitgewerkte thema's. Ze maken het de luisteraar zeker niet gemakkelijk.
Maar dat hoeft ook niet.

WPE
Dit is echt grandioos. Ik ben blij dat ik dit album een tijd geleden op cd heb kunnen kopen, want het is echt een heel goed jazz-album. Weliswaar niet vernieuwend (zeg maar traditioneel), maar jongens, wat wordt er heerlijk gesoleerd door alle musici. Chick in topvorm, en hij niet alleen.