Snoh Aalegra - Don't Explain (2016)

Zweden
R&B
Label: ARTium

1. It’s Just a Fever [Intro] (1:00)
  2. In Your River (3:54)
  3. Charleville 9200 (2:36)

met James Fauntleroy

4. Home (3:31)
  5. Don't Explain (3:44)
  6. Under the Influence (4:25)
  7. Under the Influence, Pt. II (1:51)
  8. It’s All on Me [Outro] (0:47)
  9. Chaos (4:05)
avatar van Reijersen
Een EP van Zweedse bodem met zangeres Snoh Aalegra. Wat is het geworden?
Na een korte intro horen we het ontspannen In Your River. Een nummer dat een beetje als Amy Winehouse haar nummers aan doet. Charleville 9200 kent een zompige beat en een beetje meer RnB als voorgaande track. Home is dan eigenlijk hetzelfde idee op een lager tempo, waar de titeltrack dit idee op een meer ontspannen manier doortrekt.
Under the Influence is dan juist weer wat meer lijzig en uitgesmeerd, die voortvloeit in deel 2 wat volledig muzikaal is. Na een korte outro horen we ook nog het nummer Chaos. Een kopie van de rest.

(bron: Opus de Soul)

avatar van E-Clect-Eddy
Tweede album vanavond van een Zweedse, ditmaal met een Perzische achtergrond. Dit is geen standaard R&B als bij genre staat maar eerder een Jazzy variant met Hip Hop / Beats / R&B invloeden. Haar prima stem is ook redelijk soulful. Doet me aan een andere zangeres denken waar ik nu niet op kom, misschien ergens tussen Caro Emerald en Lauryn Hill. Helaas niet zo sensueel zoals Sevdaliza, die andere zangeres met Perzische achtergrond. Lekkere bas op Don't Explain. Op Under The Influence fuzzy gitaar en een 70s soul vibe, doet vaag herinneren aan Shirley Bassey.

Snoh Aalegra treed morgen in Amsterdam op en als ik al niet een kaart had voor Angel Olson dan zou ik deze zeker even gaan bekijken.