Bee Gees - The Very Best Of (1990)

Australiƫ
Label: PolyGram

1. New York Mining Disaster 1941 (2:10)
  2. To Love Somebody (3:01)
  3. Massachusetts (2:23)
  4. World (3:15)
  5. Words (3:16)
  6. I've Gotta Get a Message to You (3:08)
  7. First of May (2:49)
  8. Don't Forget to Remember (3:29)
  9. Robin Gibb - Saved by the Bell (3:06)
  10. Run to Me (3:07)
  11. Jive Talkin' (3:44)
  12. Nights on Broadway (4:27)
  13. You Should Be Dancing (4:46)
  14. How Deep Is Your Love (4:03)
  15. More Than a Woman (3:15)
  16. Stayin' Alive (4:43)
  17. Night Fever (3:31)
  18. Too Much Heaven (4:57)
  19. Tragedy (5:03)
  20. You Win Again (3:58)
  21. Ordinary Lives (4:04)
Negeer de disco liedjes die iedereen van ze kent en je houdt een ongelofelijk invloedrijke band over die echt de definitie van pop zijn.

respect voor de Gibb broertjes

Met dat laatste kan ik het absoluut eens zijn, maar dat je aanbeveelt de disco nummers te negeren vind ik echt de grootste onzin. Alsof disco geen invloedrijk genre kan zijn? De Saturday Night Fever nummers zijn stuk voor stuk top, klassieker wordt je niet zo maar! Tragedy en Nights on Broadway zijn eveneens van grote klasse.

Een vraagje: hebben ze nu twee 'Greatest Hits' albums? (zie The Record)
Met dan nog grotendeels dezelfde nummers op?

PartyMarty schreef:

Volgens mij bedoelt hij dat de andere niet-disco nummers ook zeker de moeite waard zijn, en dat de Bee Gees niet slechts vanuit het perspectief van disco-meesters moeten worden bekeken.

deze verzamelaar is toch wel alles behalve compleet.

avatar van musicfriek
Deze verzamelaar heb ik dus van deze heren. Groot respect voor deze band! Na 40 jaar kwam er een einde door het overlijden van Maurice. Er zijn nog maar 2 broers over van de 4. Maar wat laten ze een mooie discografie achter zeg

Zowel in 60, 70, 80 en 90-ger jaren hebben ze hits gescoord. Favorieten:

-Massachusetts
-Words
-First of May
-Saved by the Bell
-Nights on Broadway
-Night Fever
-You Win Again

Ook de live-dubbelaar One Night Only is zeeeer de moeite waard. 4,5* voor deze.

Mojo Pin
Hier staan alle Bee Gees toppers op, geweldige en onderschatte band.

avatar van dynamo d
Mojo Pin schreef:
Hier staan alle Bee Gees toppers op, geweldige en onderschatte band.

Hè gelukkig, nog iemand op MuMe die de Bee Gees weet te waarderen.

Mojo Pin
Tragedy is een van mijn favorieten.

avatar van radio 538
erg mooie muziek en blijft tijdloos die muziek.
top band waar er 1 dood is dat is jammer.

5 sterren

JUIST die discostuff is gaaf! niets dat zo swingt als Night Fever! Ik vind 3,5 ster wel genoeg

avatar van Tribal Gathering
Zowel met het jaren zestig materiaal als de disco songs is niets mis. Prima compilatie dit.

De Bee Gees wisten zich in elk decenium aan te passen aan de kleur van de tijd. Zij verstonden als geen ander de kunst om de beste groep te zijn met sixties pop, disco en later jaren 80 synths. Ik heb het woord onderschat al een keer gehoord, maar ik kan me daar wel in vinden. Hun fantatstische stemmen leven voort.

Pieter Paal
Dit is een aardige (hits)samenvatting van de 'Tales'-box die in hetzelfde jaar verscheen. Speciaal samengesteld voor diegenen die alleen maar de overbekende hits willen horen. He, waar is hun eerste grote hit 'Spicks and specks' gebleven?

avatar van FunkStar
..ik mis Lonely Days!

avatar van LucM
Dit is geen volledige compilatie van the Bee Gees (hier staan enkel hun grootste hits op), je kunt beter de dubbelaar "the Record" aanschaffen, of als je de meest volledige wil hebben de 4CD-box "Tales from the Brothers Gibb" (die heb ik in mijn bezit). Wat the Bee Gees zelf betreft ben ik het eens met verschuren.

Pieter Paal
Op die 4CD-box helaas niet de originele versie van 'Spicks and specks'. Wel een beetje humor van Barry in die live-versie: 'Where is the girl? ...'

avatar van rkdev
Pieter Paal schreef:

Ik dus.

Pieter Paal schreef:
He, waar is hun eerste grote hit 'Spicks and specks' gebleven?

Dat is inderdaad jammer, verder prima compilatie.

Jack in the Box
Deze compilatie is in 1990 verschenen. Er waren toen 2 versies in de handel. Op die andere ontbreken dus de nummers die ze voor het Warner Bros.-label uitbrachten.

De Bee Gees zaten na hun oversteek naar Engeland vanaf 1967 op het Polydor-label, dat in de jaren 70 ook Robert Stigwood's RSO-label distribueerde. Na de breuk met Stig vertrokken de Bee Gees naar Warner Bros. en daarna weer terug naar Polydor. Vandaar dat sommige nummers van een ander label ontbreken.

avatar van paulmccuytney
Uitstekende compilatie van een van de meest succesvolle popgroepen aller tijden. In de jaren 60 vond ik het nog echt de Brothers Gibb met hun mooie en melodieuze songs als Massachusetts, Spicks anf specks (helaas ontbreekt ie) en First of May. In de jaren 70 en 80 noemde ik hen meer de Sisters Gibb met hun falsetto stemmen waarmee ze voor de ultieme disco-doorbraak zorgden. Misschien niet hun meest complete compilatie maar wel een mooi overzicht van hun meest bekende hits. Inclusief de solo-hit van Robin: Saved by the bell.
Van mij krijgt ie 4 sterren.

avatar van Twinpeaks
Prima verzamelaar en wat een goede liedjes schreven deze broers . Prima aansluitend op iedere trend en kwalitatief erg hoogstaand . Goed voor ieder moment van de dag en dat al jaren lang . 4 sterren