Craig Armstrong - World Trade Center (2006)

Score
Label: Sony Classical

1. World Trade Center Cello Theme (3:43)
  2. World Trade Center Piano Theme (4:01)
  3. New York Awakes (2:30)
  4. The Drive Downtown (3:52)
  5. Rise Above the Towers (2:26)
  6. World Trade Center Choral Piece (2:41)
  7. John & Donna Talk About Their Family (1:25)
  8. Ethereal (5:25)
  9. John's Woodshed (1:39)
  10. Marine Arrives at Ground Zero (2:57)
  11. Will and Allison in the Hospital (1:54)
  12. Allison at the Stoplight (1:08)
  13. Jimeno Sees Jesus (1:43)
  14. John and Will Found / Will Ascends (5:05)
  15. John's Apparition (2:31)
  16. John Rescued / Resolution (7:47)
  17. Elegy (4:39)
  18. Ethereal Piano Coda (2:09)
neo
Na tijden weer een echte Armstrong score release! Fever Pitch en Must Love Dogs kregen er geen helaas. Lik mijn vingers alvast af bij het zien van de tracklisting! Het thema voor cello, piano, een choral piece. Na 'City Awakes'' van The Bone Collector (zich ook afspelend in NY) nu weer een soortgelijke. De Metro Voices zullen ook wel weer fungeren als koor. Dit kan niet anders als een fascinerende score zijn, een waar meesterwerk op voorhand. Te enthousiast? Nee! Dit is hetgeen waar ik al tijden naar uit keek, een nieuwe score van mijn favoriete componisten. Kwijl nog even na...

De trailer geeft een goede hint hoe de score gaat worden. Goed dus

neo
Nou, goed, goed... Niet zo bescheiden

neo
Een lange, prachtige adagio, met een mooi piano thema en overduidelijk Armstrongs meesterlijke stempel, een nieuwe nummer in de lange rij van hoogtepunten van deze componist, tranen in mijn ogen....

Sinds gister in mijn bezig! De CD is eigenlijk 1 lang prachtig, een beetje verdrietig nummer. Het brengt eigenlijk 'perfect' de sfeer over die je volgens mij zou hebben bij het kijken van de film.

neo
Deze score zou ook weleens heel erg populair kunnen gaan worden onder het normale publiek, alsmede eindelijk de nodige herkenning voor Armstrong gaan opleveren in de vorm van awards. Hierbij mijn voorspelling.

Toch wat mij betreft iets teveel van hetzelfde, dus te weinig afwisseling in deze verdrietige gevoelens oproepende score. Lijkt ook op een stukje van Gabriel Yared uit de score van Cold Mountain

Helaas heeft de score mij nog niet zo geraakt als ik verwacht had.
Het album bevat prachtige ingetogen themas waarvan piano theme mijn favoriet op dit moment is. Ik blijf luisteren.
Op dit moment 4*

avatar van eviljoke
Ik ga hier nog vaak gebruik van maken, denk ik. Score met zeer mooie thema's.

neo
En wat zou je de score voor waardering geven? Die zachte piano klanken zijn goed geschikt inderdaad.

avatar van eviljoke
het zal een 3,5 tot 4 worden. Want soms zitten er wel dingen in die ik al eens eerder gehoord heb, lijkt me. Vraag me nu niet welke stukken, het is eerder een gevoel. Zojuist ook united 93 opgehad en die vind ik beter wegens een aparte sound. En daarna ga ik the prestige eens aan een luisterbeurt onderwerpen...

neo
Ja, de score heeft heel duidelijk dat 'Armstrong gevoel'.

avatar van JohnWilliams
Cello theme is het mooist.

avatar van henristroe
Geweldig mooie tracks. Er zit echte emotie in, waardoor je echt met de film mee ga leven.

heel mooie score. een droevige soundtrack. past ook zeer mooi in de film. zeer knap werk.

4.5*

Het zijn allemaal zo goede nummers dat ik niet kan zeggen wat het beste is.