Christian Fennesz & Jim O'Rourke - It's Hard for Me to Say I’m Sorry (2016)

Oostenrijk / Verenigde Staten
Electronic / Avant-Garde
Label: Editions Mego

1. I Just Want You to Stay (18:09)
  2. Wouldn't Wanna Be Swept Away (20:14)
Bas I.
Met momenten (heel) tof. Vooral in het tweede deel zaten prachtige stukken. Het rustige stuk met de bellen (?) bijvoorbeeld. Ook de climax op het einde was genieten. Ik kijk er naar uit om meer samenwerkingen van deze heren te beluisteren.

avatar van MVW
MVW
Gisteren een eerste luisterbeurt van deze plaat van twee artiesten die ik afzonderlijk al erg waardeer. Dat kon dus haast niet misgaan en inderdaad: een op het eerste gehoor prima samenwerking. Smaakt naar meer.

avatar van popstranger
Dit is gewoon pure bliss, elektronica met gruizige gitaren die bij elke beluistering steeds dieper inwerken. Het begrip muziekgolven komt op dit album geheel tot z’n recht en ik laat me er graag op meedrijven ‘s nachts zittend in de tuin.