Deerhoof - The Magic (2016)

Label: Polyvinyl

1. The Devil and His Anarchic Surrealist Retinue (3:15)
  2. Kafe Mania! (2:43)
  3. That Ain’t No Life to Me (1:53)
  4. Life Is Suffering (3:36)
  5. Criminals of the Dream (5:01)
  6. Model Behavior (2:35)
  7. Learning to Apologize Effectively (3:16)
  8. Dispossessor (2:10)
  9. I Don’t Want to Set the World on Fire (1:37)
  10. Acceptance Speech (3:01)
  11. Patrasche Come Back (0:47)
  12. Debut (2:54)
  13. Plastic Thrills (2:02)
  14. Little Hollywood (2:57)
  15. Nurse Me (2:42)
avatar van heartofsoul
Gedeeltelijk te beluisteren tot release-datum via deze link:

First Listen: Deerhoof, 'The Magic' : NPR

Kende Deerhoof alleen van naam, maar wat ik hier hoorde vond ik erg goed.

avatar van itchy
Toffe plaat, veel noisier dan de laatste worpen. En Greg Saunier is een unieke drummer. Schots en scheef, scheurend en pleurend.

Ik vind dit ook erg sterk. Ben Deerhoof op hun laatste paar platen wat meer gaan volgen, maar die waren een beetje terughoudend, of zo. Daarvan is hier geen sprake, knotsgekke plaat. Cappuccino, Macchiato, Avocado!!!!

avatar van itchy
Heerlijke plaat. Ik hou van deze band, die inmiddels bijna 20 jaar bestaat en live ook niet te missen is. Speels, spontaan, intuïtief en fris. Met gemak één van hun beste platen.

avatar van itchy
Deze plaat staat hier non-stop op. Het zou heel goed kunnen dat Deerhoof haar beste plaat plaat tot nu toe heeft gemaakt.
Ik zou dit ook als een goede instapper aanbevelen voor wie de band nog niet kent.

avatar van Ataloona
Ha, knotsgek plaatje inderdaad met allerlei Japans geratel, overige zweverige ijle vocalen, ringende gitaren en lekker doffe drums. Dringt misschien tijdens deze eerste luisterbeurt nog niet helemaal door, maar dit is zeker verdomd fijn plaatje. Snel op m'n iPod ermee en inderdaad non-stop op repeat. Gewoon leuke ongecompliceerde fun dat op alle momenten van de dag prima kan werken. Gaat groeien, gok ik!

(is de rest vanaf Milk Man eigenlijk nog een beetje de moeite waard?)

avatar van oceanvolta
itchy schreef:

Dat klinkt interessant. Ik heb ze ooit als voorprogramma gezien van Radiohead en was toen behoorlijk onder de indruk. Jaren later kwam ik er eigenlijk pas achter dat dit Deerhof was. Dit lijkt me dan nu een geschikt moment om mij eens in deze band te verdiepen.

Ataloona schreef:
(is de rest vanaf Milk Man eigenlijk nog een beetje de moeite waard?)

Zit geen slechte plaat tussen, imho zijn vooral The Runners Four, Friend Opportunity (laat je niet weerhouden door de lage score maar lees de vermakelijke commentaren van Radioheadfans) en vs. Evil de moeite waard.

avatar van Doc
Doc
Fantastische plaat. Lekker los gespeeld allemaal, staat hier ook op repeat. Het enige nummer waar ik moeilijk aan kon wennen is "I don't want to set the world on fire". Doet me nog steeds een beetje denken aan de tijd toen ik nog een walkman had. Dat moment dat de batterij er langzaam mee ophoudt..... en dan toch doorluisteren.

avatar van Aladdin
Als ik naar Deerhoof luister heb ik altijd net wat minder zin in het leven. Op zich een hele vooruitgang dat bij deze plaat mijn gemoedstoestand min of meer gelijk blijft.

avatar van Cellulord
itchy schreef:

Friend Opportunity was toendertijd mijn eerste kennismaking met Deerhoof. Lekker plaatje.
En, oh die commentaren!
Ja, das even lachen.