Masters of Reality - Deep in the Hole (2001)

Label: Brownhouse

1. Third Man on the Moon (5:13)
  2. A Wish for a Fish (3:56)
  3. Counting Horses (5:34)
  4. Major Lance (1:03)
  5. Scatagoria (4:09)
  6. High Noon Amsterdam (3:45)
  7. Corpus Scorpios Electrified (3:53)
  8. Deep in the Hole (4:32)
  9. Roof of the Shed (4:30)
  10. Shotgun Son (3:09)
Fans van (de poppy) Queens Of The Stone Age moeten hier iets mee kunnen...

avatar van lebowski
En PSV-fans Faber? Luister naar de openingstrack en huiver! 4 blinkende sterren

een degelijk album vooral de songs waar mark lannegan (high moon amsterdam) en homme (roof of teh shed) zijn zeer goed maar het laatste nummer is ook zeker een aanrader

avatar van sinterklaas
Inderdaad een heel lekker plaatje. Lekker duistere rockmuziek met een beetje sfeer. Verdiend zeker 4 sterren.

Joy
deep in the hole zelf

das een trein die maar niet wil stoppen en mag van mij nog zeker 10 minuten langer doorgaan

prachtplaat verder

avatar van Seamus
De riff van Third Man On The Moon is de definitie van stoner .

Prachtplaat idd

Paulusss
Third Man of the Moon is een van de lekkerst rockende nummers ooit en als je een melodie als die van Counting Horses kunt bedenken, tja, prachtig...

avatar van Aazhyd
De latere albums van de Masters zijn toch stukken minder dan de eerste twee, hoor.

Paulusss
Dit is mijn favoriet. Sunrise is ook erg goed, de eerste vind ik helemaal niet zo fantastisch.

avatar van MichelDumoulin
Dit is Masters of Reality op zijn hoogtepunt.
(´Third Man on the Moon´ alléén is al geniaal.
Wat een opener! Geniale riff. Geweldige groove. Lekker slepend. Het orgelgeluidje is fijn, repeterend en blijft nog even lekker nahangen in je hoofd. Tekstueel ook passend.)
High Noon Amsterdam is ook geweldig. (Al was het maar omdat de ´High Noon´ in Amsterdam in 1993 mijn favoriete coffeeshop was ).
De riffjes zijn geweldig!!
Deep in the Hole is het derde pareltje.

Josh Homme heeft mooie muziek leren maken door Chris Goss.
Hij (CG) was (en is) toch een soort godfather voor het hele stoner-genre! Ondanks dat zijn laatste wapenfeit (Pine/ Cross Dover) mij enigszins teleur stelt.

avatar van beaster1256
zeer goed album al kan het niet tikken aan hun eerste , goeie rocknummers schitterende riffs

beste nummers voor mij zijn counting horses , roof of the shed maar vooral de titeltrack ,.

avatar van Helicon
Prachtig album het openingsnummer is voor eigenlijk gelijk het prijsnummer. Dat hnummer had van mij nog wel tien minuten zo door mogen gaan. Heerlijk

avatar van Memymusic
it's a big sell out! it's a big party!

Masters for ever!

avatar van muziekobsessie
Ik vind dit als echte fan van alle platen toch de allerbeste, waarom omdat dit album zo goed in balans is. Een kunst die weinig musici beheersen. Het debuut heeft misschien betere nummers maar is lang niet zo lekker luisterbaar als deze. iets wat ik ook mis bij bv Qotsa...

overigens veel zin in concert in amsterdam vanavond, lekker klein zaaltje bitterzoet da's is pas genieten

avatar van Luca Brasi
High Noon Amsterdam ! Wat een knaller. Voor mij het ultieme stonernummer.

Scatagoria, Third man on the moon zijn ook leuk

Ik mis Mark Lanegan zo op de nieuwe CD van Queens op de Stone Age. Jammer dat hij en de mannen die in 2003 Flak n Flight opnamen nooit meer samen op het podium staan.
Maarja, misschien ben ik wat teveel in die tijd blijven hangen.

avatar van spinout
De eerste twee nummers hakken er gelijk lekker in. Mark Lanegan heeft één van de mooiste stemmen ooit. Major Lance is een kleine, korte domper. Pas met High Noon Amsterdam raast de trein weer door. Toch ben ik geneigd dit album een kleine 4.0 te geven ipv een 3.5 . Er staan teveel uitstekende knallers op.

avatar van Aazhyd
Volgens mij zingt Mark alleen op High Noon Amsterdam, toch? De rest wordt gezongen door Chris Goss.

avatar van zaaf
klopt

avatar van Tony
Stonerrock? 't Zal wel. Maar ik hoor sterke melodieën, heel veel sterke riffs en het wordt allemaal bijzonder strak gespeeld, niet direct iets wat ik met Stoner (=QotSA, verder kom ik niet...) associeer. Stoner of niet, prima album dit, puntje erbij.

avatar van Rinus
Fijn, door de bank heen stevig album van de band. Het evenaart het debuut niet, want dat album heeft als dikke plus de haast magisch mystieke sfeer die het heeft.Die album is ook wat mer stoner rock georiënteerd.

Er staan geen missers op en door de korte duur van het album ben je er ook zo doorheen zonder dan enige verveling toeslaat.