Cassius - 15 Again (2006)

Frankrijk
Dance
Label: Virgin

1. Toop Toop (2:47)
  2. Rock Number One (3:35)
  3. This Song (4:50)
  4. 15 Again (2:59)
  5. All I Want (3:54)
  6. Eye Water (5:31)

met Pharrell

7. See Me Now (3:51)
  8. A Mile from Here (3:52)
  9. Jack Rock (9:29)
  10. Cactus (8:02)
  11. La Notte (5:54)
  12. Cria Cuervos (6:08)
  13. Shame Shame Chérie * (8:32)
  14. Toop Toop [Mr. Oizo Mix] * (3:31)
  15. Toop Toop [Martin Eyerer Remix] * (6:57)
  16. Toop Toop [Oliver Koletzki Mix] * (6:12)
  17. Rock Number One [Leopold Gregori Mix] * (6:41)
  18. Rock Number One [K.I.M Remix] * (5:48)
totale tijdsduur: 1:00:52 (1:38:33)
En de prijs voor lelijkste hoes 2006 gaat naar............

avatar van Pinsnider
Mijn stem heb je ook!!! Dit kan echt niet!! Heb bijna geen zin meer om te luisteren al ben ik toch benieuwd naar deze plaat...

Electro_
Ik ook. Maar de lelijkste hoes heeft Para One al, helaas. Valt ook wel in hetzelfde straatje qua muziek, allebei Frans en erg disco. Samenwerking met Pharrell?

avatar van tnf
tnf
Hahaha, het lijkt wel alsof ik naar een jaren 80-George Michael kijk. Het had bijna de hoes van een Wham!-cd kunnen zijn, alleen had de linker dan wat meer op zijn zangpartner moeten lijken.

Het valt me uberhaupt op dat hoezen van Franse (dance-)cd's vaak zo matig vormgegeven zijn, net als veel websites uit die hoek. Het doosje van mijn Motorbass-cd vind ik niks, die van mijn Daft Punk-cd's ook niet, Tempovision van Etienne de Crecy oogt matig, en die van Air (op die van 'The Virgin Suicides' na) eveneens.

Jammer, want ik vind de ínhoud van de dezelfde doosjes vaak heerlijk om naar te luisteren. Ik heb zowat dagelijks de Franse house/techno-zender Underground FG op staan, en soms ook de originele FG. En daar heb ik ook een paar verzamelcd's van in huis, met (je raadt het al...), niet de allermooiste doosjes.

Ik denk dat je sommige grafische stijlen aan een bepaald land kunt verbinden, want Belgische dance-verzamelaars herken je ook uit duizenden (als je de titel & tracklist wegdenkt).

--------

Nu heb ik het helemaal niet over de muziek gehad die er op de cd staat, maar ik heb er dan ook nog niets van gehoord. Toch eens proberen, Cassius zit wel in mijn hoek.

avatar van Discoverme
Lekker Album!
Nummers die eruit springen:
-Toop Toop heeft zo'n lekkere Old-skool rockgitaarrif, maar klinkt verder lekker electro-disco.

-Mijn favoriet 'Rock Number One' heeft een heerlijke Kelis - Millionare-stijl (van langzaam naar snel en weer terug)

Eye Water met Pharrell (!!!) is hoe we Pharrell kennen van zijn eerste N.E.R.D. album...experimenterend.

See Me now is lekker relaxed (typische Franse Electro).

De rest is gewoon oké.

Electro_
Ik heb van elk nummer ongeveer 30 seconden gehoord, en het doet me eigenlijk niet zoveel nog. Vorige week heb ik Toop Toop op MTV gezien, deed me erg aan Tiga denken op de een of andere manier. De tracktijd bij Jack Rock mist nog trouwens.

De cover gaat inderdaad nergens over, maar de plaat zelf is wel heerlijk disco-electro op z'n frans.
Goeie afwisseling van rusigere nummer met degene met wat meer pit.
Mijn favoriet is het eerst nr. Toop Toop, zoals gezecht heeft zo'n lekkere old-skool sound. (btw al een tijdje to horen op Ilovetechno.com )

Voor het eerst dat ik een Cassius-nummer echt een beetje leuk vind: Toop Toop.

avatar van Djarune

Electro_
Nogal wisselvallig album. De single Toop Toop heb ik bij vlagen leuk gevonden maar doet me nu eigenlijk niks meer. Twee nummers springen er voor mij ver boven uit en dat zijn Jack Rock en Cactus.

avatar van Monkeypriest
Djarune schreef:
2. lelijkste cover voor een serieus album uit de 21e eeuw

Idd, een kotslelijke cover, maar wel 1 van de beste albums uit 2006, Ik heb 15 again intussen grijsgedraaid

dVTB
Oei... ik ben het helaas niet met de bovenstaande posts eens. Dit album weet mij totaal niet te boeien. Na de vorige cd, die me wél beviel, kocht ik deze plaat blindelings. En daar heb ik helaas spijt van. Op Toop Toop na, is er eigenlijk niks dat me boeit. En helaas zijn de remixes van Toop Toop ook nog eens beter dan de albumversie. Meer dan 2 sterren kan ik er niet van maken.

avatar van RogerV
Zeer wisselvallig inderdaad. Hier kwam de gezapigheid in Cassius.

avatar van woutorrmusic
Toop Toop!

avatar van Hans Brouwer
Djarune schreef:
De eerste prijs: helemaal mee eens;
De tweede prijs: zou niet uitgereikt mogen worden. Wat is er in hemelsnaam mis met die cover?

avatar van Djarune
Hans Brouwer schreef:
De eerste prijs: helemaal mee eens;

Sindsdien zijn er lelijkere cover arts en gaat mijn 2e mening misschien niet meer op. Maargoed je quote mijn bericht van 15,5 jaar geleden. Wel leuk, want dan zet ik deze fijne plaat weer op.