Eduard Artemyev - Utomlyonnye Solntsem (1994)

Alternatieve titel: Soleil trompeur

1 stem

Rusland
Score
Label: Traveling Auvidis

1. Outomlionnoe Solntce (Tango (2:34)
  2. Le Char Attaque (2:11)
  3. Connaissance (2:09)
  4. Dans les Bosquets (1:42)
  5. Valse Pour Maria (4:32)
  6. Souvenirs de Famille (7:54)
  7. La Construction du Zeppelin (2:48)
  8. Un Jour D'été à La Plage (3:44)
  9. Père et Fille (1:38)
  10. Que T'a-t-il Dit? (1:47)
  11. Manuscrit Oublié (10:34)
  12. Bal de Foire (1:12)
  13. Football (1:42)
  14. L'adieu (2:27)
  15. Portrait de Staline (3:48)
  16. La Vie Est Finie (1:45)
  17. Le Champ (2:10)
  18. Outomlionnoe Solntce (Duo) (1:32)
  19. Épilogue (4:42)
neo
Artemiev nam voor Tarkosvky films als Solyaris een synthsizer ter handen voor de basis opzet, van waaruit hij verder ging. Hij hanteert vaak een mooie orchestrale bezetting met gitaar en samples (neem Urga waar Mongoolse samples waren gebruikt). En synths, die bij Utomlyonnye Solntsem naar eigen zeggen voor het retro gevoel zorgt. Ik heb er niks op tegen, maar zo laat de melodie van traditionele volksmuziek spelen door een synths. En dat gaat er niet in. En dat terwijl er ook veel indrukwekkende stukken te ontdekken zijn in deze score. 4 sterren