CSS - Cansei de Ser Sexy (2005)

Braziliƫ
Rock / Dance
Label: Trama

1. CSS Suxxx (1:56)
  2. Patins (2:18)
  3. Alala (3:58)
  4. Let's Make Love and Listen to Death from Above (3:31)
  5. Art Bitch (3:09)
  6. Fuck Off Is Not the Only Thing You Have to Show (4:02)
  7. Meeting Paris Hilton (3:11)
  8. Off the Hook (2:40)
  9. Alcohol (2:49)
  10. Music Is My Hot, Hot Sex (3:07)
  11. This Month, Day 10 (3:57)
  12. Superafim * (3:43)
  13. Bezzi * (3:04)
Alalala. Damn, dit is hip.

avatar van Osiris Apis
die clip is cool.

avatar van Zwammer
Ik ben het album weer aan het draaien, omdat ik nog wat zit te twijfelen over m'n top 2006 lijstje. En ik moet zeggen, het klinkt beter dan ooit ! Toppers vind ik Alala, Music Is My Hot Hot Sex en Superafim. Ik verhoog m'n stem naar 4*

avatar van Osiris Apis
Hey, dit is leuk. Aanstekelijke muziek en refreintjes. Die teksten zijn ook nog grappig, doordat het huis, tuin en keuken Engels is.

Cansei De Ser Sexy betekent trouwerns I'm Tired of Being Sexy.

avatar van Comrade
herman schreef:

Of deze? Ben je meteen iets langer zoet.

Het is de band die Yak bedoelde. In het midden van de clip 'Let's Make Love And Listen To Death From Above' zie je een drummer en bassist met een olifantenslurf. Dat verwijst naar de hoes van You're A Woman, I'm A Machine van Death From Above 1979, die enkel uit een drummer en bassist bestaan.

Dat is ook trouwens hoe ik bij deze plaat ben terechtgekomen. Ik dacht dat dit iets zoals DFA 1979 ging zijn, maar ik kwam 'bedrogen' uit. Na het horen van het eerste nummer wist ik dat dit helemaal anders was dan DFA 1979, maar dat het ook een lekkere plaat ging zijn.

3,5* na een eerste luisterbeurt, en velen zullen volgen.

avatar van KampF
Je zou haast denken dat 't industrial is ^O_

Live gezien. Partyfactor: 10 op 10.
Die frontvrouw is zaaalig:)

avatar van Toel
gerre schreef:
Live gezien. Partyfactor: 10 op 10.
Die frontvrouw is zaaalig:)

je hebt helemaal gelijk! Leuke show gister in paradiso.

Mijn eerste kennismaking was of the hook, daarna pas alala en .....death from above. Klinkt erg lekker allemaal!

avatar van Tsjo-Wi
Wat een geweldige cd is dit zeg! Heerlijke deuntjes en geflipte geluidjes! Die teksten zijn ook echt top! En de frontvrouw is inderdaad zaaalig; ze zingt leuk, ze danst leuk en ze ziet er leuk uit, helemaal top!
Alleen ben ik wel een beetje bang dat dit album snel gaat vervelen want echt diepgaand is het nou ook weer niet. Maar voor nu kan ik er in ieder geval nog volop van genieten! Ruim 4*

avatar van Oldfart
Leuk

Tom Tom Club?

avatar van Tsjo-Wi
Oldfart schreef:
Leuk

Tom Tom Club?

Wat bedoel je? (Ik ben in ieder geval niet bekend met Tom Tom Club)

avatar van Oldfart
bedoel; de muziek is leuk

Voor vergelijk: luister eens naar de Tom Tom Club

avatar van Ali Chemicali
This music is my boyfriend, this music is my girlfriend!

Imagine.
Whoehoee!

Geweldige plaat. Let's Make Love and Listen to Death from Above, Alala, Meeting Paris Hilton, Music Is My Hot, Hot Sex, Off the Hook allemaal geweldige nummers. Maar mijn favoriete nummer is toch wel Art Bitch. Lick lick lick my art tit, lick lick lick my art tit. Suck suck suck my art hole, suck suck suck my art hole!

Laurora
Ben zeker de enige die steeds aan het eerste Mario World spel moet denken, die ik altijd op de oude koelkast gameboy speelde, als ik naar deze plaat luister.

Maar wel een leuk plaatje, al weet ik niet echt hoe lang ik dit leuk zal vinden.

3.5 ster

avatar van itchy
Laurora schreef:

3.5 ster

Dat dacht ik ook toen ik hem voor het eerst hoorde. Maar ik luister hem 1,5 jaar later nog steeds regelmatig met veel plezier. En dat had ik toen niet gedacht.

avatar van *Nientjah*
Ik heb ze gister als voorprogramma voor Gwen Stefani live gezien en ik had echt zoiets van: oké dan De frontvrouw had een glitterende catsuit aan maar het stond wel cool. Het nummer Let's make love and listen from death from above vond ik als enige wel cool maar nu ik nog wat meer nummers heb gedownload moet ik wel tot de conclusie komen dat het best leuke muziek is!

avatar van Koert
Is het niet Cansei de Ser Sexy - CSS ipv. andersom?

avatar van Snowblood
nee

avatar van sean leonard
Leuk album, een Braziliaanse band had ik nog niet :O

The bitch said yeah! the bitch said yeah, the bitch said yeah yeah yeah yeah!
hahaha echt geweldig dit ongelovelijk catchy, vooral leuk in de disco

avatar van Antie
Dacht eerst 3,5 te geven.
Klinkt wel allemaal leuk maar weet me ni echt meer te vermaken.
Na een 5tal luisterbeurten klaar om terug in de kast weg te zetten.
Is ook ni echt meer orgineel.
Moest dit nu een 5tal jaar geleden zijn uit gekomen,
had dit wel nog origineel geweest.
Misschien ligt mijn score wel laag omdat ik al teveel van dit genre heb gehoord de laatste jaren

dit is zo fijn eh. vorig jaar was ik verliefd op lovefoxxxxx!

tuktak
jah lachen dit, zelfs nu is dit plaatje nog wel maf en hip. meeste wat hier op lijkt van tegenwoordig is toch een stuk minder catchy.

Tsjo-Wi schreef:

Hier heb ik vrij weinig aan toe te voegen. Het is allemaal lekker losjes e.d. en de geluidjes zijn lekker om aan te horen. Prima cd'tje.
Ik geef er alleen 3,5* voor.

avatar van I-do-not-exist
Hier staan echt een paar fenomenaal lekkere nummers op: Let's make love.., Fuck off..., Music is my hot, hot sex. Zeker die laatste is geweldig. Het liefst zo hard mogelijk.
Ik ben het er wel mee eens dat het superhippe er na 5 luisterbeurten wel wat vanaf is, maar 4* is het zeker waard.

avatar van Mindshifter
Ik moet zeggen dat ik het een lekker album vind. Het zit allemaal goed in elkaar en luistert lekker weg. Daarnaast lijkt het ook net niet genoeg diepgang te hebben, maar in deze tijd van het jaar is het precies goed. *4.

avatar van midnight boom
Fijne plaat met Alala als hoogtepunt

avatar van Sfeermaker
Met de opener laten ze gelijk blijken dat ik ze niet al te serieus moet nemen. Dat heb ik ook niet gedaan. Beetje de hippie indie muziek van tegenwoordig? Ik had wel wat meer verwacht van een album dat in Brazilië geproduceerd is met zoveel bekendheid in Nederland. Enig albumpje, maar toch ook wat vlak en tam. Nummertje 4, 6 en 10 zijn best aanstekelijk.

Sfeermaker schreef:
Beetje de hippie indie muziek van tegenwoordig?

Niet echt, dit was hooguit even hip in 2006, samen met sommige baile funk uit Brazilië (bv. Bonde do Role). Let's Make Love was toen een hitje op MTV, maar dat was het ook wel. De zangeres scoort nu solo wel een hit via de soundtrack van Drive, maar dat heeft muzikaal niets meer met CSS te maken.

avatar van Sfeermaker
Bedankt voor de informatie herman. Het album dateert inderdaad inmiddels uit 2006. Ik kom erbij via Last.fm en dan doorklikken bij Similar Artists als je op de pagina van Phoenix en dat soort materiaal zit. Helaas wordt de rest van het latere ouvre van CSS zo laag beoordeeld dat ik het niet eens ga proberen. Dit album zal wel het enige hoogtepunt zijn van de band.

Als ik de kinderachtige tekst beluister in "Music is my hot hot sex" ben ik stiekem toch wel in staat om mee te zingen en met m'n armen te zwaaien. "Music is my beach house, music is my hometown. Music is my king size bed, music's where I meet my friends." Hell yeah!

Left Behind van het volgende album was ook een erg leuke single, maar aan die plaat heb ik me niet meer gewaagd.