LateNightTales: Ólafur Arnalds (2016)

IJsland
Electronic / Neoklassiek
Label: LateNightTales

1. Hjálmar Lárusson en Jónbjörn Gíslason - Jómsvíkingarímur Ýta Eigi Feldi Rór (1:12)
  2. Julianna Barwick - Forever (5:30)
  3. Koreless - Last Remnants (4:20)
  4. ODESZA - How Did I Get Here [Instrumental] (2:10)
  5. Anois - A Noise (4:05)
  6. Samaris - Góða Tungl (4:10)
  7. RGB [Late Night Tales Exclusive] (4:38)
  8. Rival Consoles - Pre (5:14)
  9. Four Tet - Lion [Jamie xx Remix] (7:08)
  10. Jai Paul - Jasmine (4:13)
  11. James Blake - Our Love Comes Back (3:39)
  12. Spooky Black - Pull (4:13)
  13. Say My Name [Exclusive Cover Version] (5:41)

met Arnór Dan

14. Sarah Neufeld & Colin Stetson - And Still They Move (2:58)
  15. Kiasmos - Orgoned [Late Night Tales Exclusive] (6:00)
  16. Kinesthesia I [Late Night Tales Exclusive] (1:46)
  17. Hjaltalín - Ethereal (6:39)
  18. David Tennant - Undone [Exclusive Spoken Word] (3:52)
  19. Late Night Tales [Continuous Mix] * (1:09:23)
totale tijdsduur: 1:17:28 (2:26:51)
avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Dit wordt interessant. Een pracht van een tracklist die qua stijl alle kanten op gaat maar toch dicht bij de sound van Arnalds blijft. Met o.a. een cover van Destiny's Childs Say My Name!

Trailer: Late Night Tales: Ólafur Arnalds (Trailer) by Late Night Tales | Free Listening on SoundCloud

avatar van chevy93
Blijft een erg fijne serie dit. Na Hopkins, Nils Frahm nu de 3e die ik waarschijnlijk in mijn collectie op ga nemen.

Ik heb die van Frahm in bezit. Maar even voor de duidelijkheid. Dit zijn toch mixalbums?

Bij frahm in de comments praten mensen alsof het allemaal covers zijn.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Klaploper schreef:

Bij frahm in de comments praten mensen alsof het allemaal covers zijn.

Yep, de Late Night Tales zijn allemaal nachtelijke 'playlists' en/of mixalbums.

Bedankt. Dan ben ik dus niet gek, op dit vlak.
Maar wel ontzettend tof dit. Deze komt ook in huis.

avatar van brt
brt
Het valt me bij eerste beluistering op dat de continous mix (die ik doorgaans eigenlijk alleen draai) niet zo sterk vind. Matige overgangen of gewoon geen. Dat was bij Jon Hopkins of Sasha wel beter bijv. Ik zal eens beginnen bij de reguliere tracklist.

avatar van Raydo
Apart, op Spotify krijg ik een heel andere tracklist. Zal het 'correcte' album zelf eens proberen te reconstrueren met een afspeellijst. Die Destiny's Child cover had van mij alvast niet gehoeven.

avatar van Jordipordie
De meeste "CD's" uit deze reeks zijn echt de moeite waard. Waar de één gewoon een beetje bij elkaar geraapte favorieten zijn van een artiest en nauwelijks gemixt is, is deze wel echt een heel doordachte netjes aan elkaar gemixte variant. Deze staat in mijn top 3 van beste LateNightTales

avatar van -SprayIt-
Heerlijke mix, zeg. Intense luisterervaring met stuk voor stuk prachtige tracks. Soms vallen de LNT-mixes me wat tegen, maar dit is een pareltje, die Olafur snapt het sowieso wel.