Chet Baker - Chet Baker & Crew (1956)

Jazz
Label: Pacific Jazz

1. To Mickey's Memory (5:15)
  2. Slightly Above Moderate (7:01)
  3. Halema (3:52)
  4. Revelation (4:00)
  5. Something for Liza (4:07)
  6. Lucius Lu (5:37)
  7. Worrying the Life Out of Me (3:01)
  8. Medium Rock (5:32)
  9. To Mickey's Memory [Alternate Take] * (5:26)
  10. Jumpin' Off a Clef * (4:57)
  11. Chippyin' * (3:22)
  12. Pawnee Junction * (4:02)
  13. Music to Dance By * (4:36)
  14. Line for Lyons * (2:50)
avatar van Deren Bliksem
Eind Juli, 1956, kwam Chet Baker terug van een Europese tour, zijn laatste optreden was ergens in Parijs.

Hierna duikt hij en zijn ''crew'' gelijk de studio in om weer materiaal, veel materiaal, in te spelen. Dit gebeurde allemaal in één week, van de 23e t/m de 31e werden er elke dag heerlijke sessies gehouden, wat resulteerde in een behoorlijk aantal albums die dus ieder vlak na elkaar zijn gemaakt.

Bovenstaand album is hier één van, net als o.a. deze albums:

Chet Baker & Art Pepper - The Route (1956)
Chet Baker - Chet Baker Sings (1956)
Chet Baker - Cools Out (1956)

Maar om het, voorlopig, bij dit album te houden; wie houdt van zwoele cool jazz, heeft een goed album te pakken. Chet Baker-liefhebbers weten wat ik bedoel aangezien Chet Baker (voor mij althans) een beetje de meester van de cool jazz is. Verwacht geen plotselinge wendingen, geen plotselinge free jazz of hard bop. Nee, laat uw oortjes gewoon eens lekker ongedwongen strelen zonder er moeite voor te hoeven doen. Zet dit album op en met de juiste verwachtingen, zoals genoemd, zal u zeker niet worden teleurgesteld..