The Long Winters - Putting the Days to Bed (2006)

Label: Barsuk

1. Pushover (2:37)
  2. Fire Island, AK (3:42)
  3. Teaspoon (2:54)
  4. Hindsight (4:07)
  5. Sky Is Open (3:11)
  6. Honest (3:52)
  7. Clouds (3:34)
  8. Rich Wife (3:56)
  9. Ultimatum (3:06)
  10. (It's a) Departure (3:04)
  11. Seven (3:26)
  12. The Commander Thinks Aloud *
  13. Ultimatum [Acoustic Version] *
  14. Everything Is Talking *
  15. Delicate Hands *
Op de Europese versie, uitgebracht door Munich/Barsuk, staan 4 bonustracks die eerder al stonden op de Ultimatum ep. Bovendien is de trackvolgorde wat anders, wat de plaat wat mij betreft nog beter maakt.

avatar van chansadres
Erg leuke cd. Lekkere poprock waar ik wel blij van wordt. Zelfs een gulle lach soms maar vaak een mooie glimlach. 4*

Gisteren live gezien en het was echt een super leuk!!! Dat je vrolijk kan worden van muziek hebben the long winters wel bewijzen!

avatar van henrico
Lekkere cd.

ben al een paar jaar verslaafd, nou ja, verslaafd is misschien niet het juiste woord, aan die lange winters. een kwestie van niet bij nadenken, gewoon van genieten en die glimlach (of dat evil gniffeltje) tevoorschijn laten komen.
niet overly complicated, en dat geeft niets -- dat aanbod is al groot genoeg. doe maar gewoon (vandaar dat ze in NL zo aanslaan, past zo heerlijk in onze 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'-filosofie en maak vrolijke blije leuke pop liedjes. niets mis mee.

concert in paradiso op 3 nov 06 was weer ouderwets genieten en meebleren. leuk.

avatar van otherfool
1,0
Plaat nu 2x beluisterd maar ik vind hem bijzonder vlak klinken. De liedjes weigeren te boeien en met die grappige teksten (dat had ik althans ergens gelezen) valt het ook wel mee... 1 sterretje voor deze plaat.

avatar van Sunderland
Ik heb dit altijd al een lekker album gevonden met een mooie hoes. Als je hem dan voor 3 euro ziet liggen in een bak tweedehandse cd's, dan hoef je daar niet lang over na te denken.

Blijkt het uiteindelijk ook nog de versie te zijn uitgebracht door Munich Records met 4 bonustracks. Toppie!