Sir Douglas Quintet - Day Dreaming at Midnight (1994)

Label: Elektra

10. Romance Is All Screwed Up
  11. Freedom Is Mine
  12. Intoxication
avatar van heartofsoul
Dit album laat Doug Sahm horen in échte rockmodus, met heel veel gitaren dus; zijn zoon Shawn op rhythm gitaar en John Jorgenson op leadgitaar en Doug Clifford op drums zijn nogal naar voren gemixt. Vind ik niet zo mooi - het Vox orgeltje van Augie Meyers is nauwelijks over de speakers te horen. Maar het zal allemaal wel zo bedoeld zijn, want Doug Clifford en Doug Sahm deden de productie.
Een échte rockplaat dus, wellicht geschikt voor luisteraars met andere voorkeuren. Ik hoor Doug Sahm liever als hij blues, country en tex mex speelt.