Cutting Crew - Broadcast (1986)

Label: Siren

1. Any Colour (4:57)
  2. One for the Mockingbird (4:23)
  3. I've Been in Love Before (5:29)
  4. Life in a Dangerous Time (4:34)
  5. Fear of Falling (4:50)
  6. (I Just) Died in Your Arms (4:41)
  7. Don't Look Back (4:12)
  8. Sahara (4:49)
  9. It Shouldn't Take Too Long (4:06)
  10. The Broadcast (6:38)
  11. (I Just) Died in Your Arms [12" Mix] * (6:46)
  12. I've Been in Love Before [Live in London] * (5:16)
  13. The Broadcast / Any Colour [Live in London] * (8:03)
  14. For the Longest Time * (4:29)
avatar van Jester
Het debuutalbum van Cutting Crew, bekend van de edel-schlager Died in your Arms. Toch is het een heel aardig album geworden, met als beste nummer The Broadcast. Jammer dat het zo in de vergetelheid is geraakt.

avatar van Saldek
Zelf ben ik niet zo weg van deze eighties-band. Heb desondanks twee albums van ze: 'Broadcast' en 'The scattering'. Te danken aan enkele songs op de albums die ik meer dan gewoon de moeite waard vind. Die paar nummers vind ik byzonder mooi. Van deze is dat 'Died in your arms' en het hartverwarmende 'Ive been in love before'. Heb uiteraard gewacht met aanschaffen tot afprijzing. Maar ben blij da'k ze heb. Album geef ik 2,5, maar vooral te danken aan 'Ive been in love....' breng ik het naar een 3,5.

Pieter Paal
'(I just) Died in your arms' heb ik al teveel gehoord, maar 'I've been in love before' blijft een hartstikke mooi nummer!

avatar van Snakeskin
1,5
waardeloze eighties band

avatar van Omsk
Ook volgens last.fm een eendagsvlieg: Cutting Crew – Discover music, videos, concerts, & pictures at Last.fm (let op de top tracks-lijst).

avatar van vigil
aardige eighties band.

Ik heb trouwens even de bonustracks van de 2010 remaster als zijnde correctie doorgegeven.

Deze plaat haalt voor mij een positief cijfer vooral dankzij I've Been in Love Before. Dat nummer zit muzikaal heel mooi in elkaar met een prachtige gitaarsolo op het eind.

Ozric Spacefolk
Op de hitsingle na, kan ik niet echt enthousiast worden van deze plaat.

Met name de bassist doet wel erg zijn best en staat goed in de mix. Ik vind echter dat deze plaat wel wat peper kan gebruiken.

De hitsingle is overigens wel erg sterk.

Leonidas5
Prachtig debuut van het talentvolle Cutting Crew met de ijzersterke singles zoals genoemd. Een geheel eigen sound , vooral ingekleurd door de prachtige stem van Eede en een handvol prima songs. Toch een hoogtepunt van de jaren 80 sound en zwaar ondergewaardeerd hier.

Blijft een goede plaat. Ze komen naar de boerderij in oktober! Leuk!

avatar van vielip
Ik heb deze cd ook nog als ik me niet vergis. Was altijd behoorlijk gecharmeerd van de hit Died in your arms. Met name de sound die de heren weten te creëren vind ik te gek. Uit m'n hoofd bleef de rest van het album, op 1 of 2 nummers na, behoorlijk achter. Misschien maar weer eens in de herkansing gooien.

Er wordt wat laagdunkend gedaan over deze band maar dat is zwaar onterecht. Dit album was een gouden plaat in meerdere landen. I've been in love before is ook een wonderschone single, en I just died is een van de beste singles van de 80's. En zogezegd no1 in Amerika. Niet slecht voor een debuut single! Alleen al die 2 tracks maken dit album zoiezo absoluut een must have voor elke muziekliefhebber. Verder was one for the mockingbird hier een single, en is de opener any colour een lekkere up tempo track, ook een single. Kant B is wat onevenwichtig er, maar all in all gewoon lekkere popmuziek, zeker erg 80s, maar daar houden we toch van nietwaar?

avatar van vielip
Zeker! Het kan mij niet snel 80's genoeg zijn. Ik vind op dit album de gitaar- en drumsound geweldig. Staan echt heerlijk in de mix.

Idd opvallend goede mix, zeker voor die tijd.

3 oktober a.s. in de boerderij live, iemand?

Het optreden vorige week in de Boerderij was zeker de moeite waard. Ze speelden de eerste drie tracks van dit album en uiteraard hun grote hit I just died in your arms tonight. Naar aanleiding daarvan deze plaat nog eens in zijn geheel geluisterd en wat een heerlijk 80s album blijft dit toch, uit het magische muziekjaar 1986. Al de nummers zijn de moeite waard , wellicht is de sound wat gedateerd maar je hoort echte muzikanten, echte songs, echte muziek. Geweldige band met een geweldige zanger.

avatar van Guillaume
Dit bevalt mij goed. Lekkere jaren 80 pop/rock. Aangename stem, prima gitaarspel en lekkere drums. Een kneiter van een hit die iedereen kan meezingen. Ik zet deze niet al te vaak op, maar als ik het doe geniet ik er steeds van.

avatar van vielip
En die grote hit keert zomaar terug in de Top2000 zag ik. Geweldig uiteraard maar de reden is me ontgaan eerlijk gezegd. Tok tik of Youtube dingetje waardoor de jeugd het op heeft gepikt gok ik?

avatar van Arrie
Nee hoor. Ik denk altijd wel populair gebleven en de laatste jaren doet dergelijke 80s muziek het natuurlijk erg goed.

avatar van vielip
Dan is het des te mooier dat ie er weer in staat. Gewoon op eigen kracht

Zeker , en terecht! Een van de beste singles uit de magische 80s!

avatar van ZAP!
vielip schreef:
...de reden is me ontgaan eerlijk gezegd. Tok tik of Youtube dingetje waardoor de jeugd het op heeft gepikt gok ik?
Klopt, door Lego Batman op TykTøk, las ik in een YT comment.

Haha echt??

avatar van vielip
Jammer maar het kon ook haast niet anders eerlijk gezegd. Alle oudere nummers die herintreden in de top2000 hebben dat te danken aan zoiets namelijk. En aangezien steeds meer jeugd stemt en veel ouderen (daardoor?) afhaken is dat de norm heden ten dage.