Motorpsycho - Here Be Monsters Vol. 2 (2016)

Noorwegen
Label: Motorpsycho Archives

1. Here Be Monsters Pt. 1 (15:21)
  2. The Etching of the Seed-Atom (4:48)
  3. Here Be Monsters Pt. 2 (7:52)
avatar van crosskip
Ha, het is nog op de site gekomen ook. Voor de mensen die het nog niet weten: het betreft hier het titelnummer van het vorige album, welke gedurende de huidige tour zowel bij de concerten als online wordt verkocht (meer info hierrr). Oftewel, je hebt tot 14 mei om dit album te bestellen voor een normale prijs voor de Ebay-woekeraars ermee aan de haal gaan =p Het is een erg sterk nummer met een fraaie psychedelisch opening en weer zo'n geweldige krautrock passage a la Gullible's Travails. Het nummer wordt op deze plaat/cd wel raar onderbroken door een noise-experiment genaamd 'The Etching Of The Seed-Atom'. Snap zelf niet zo goed waarom dit ertussen is gestopt, maar goed. Live was het sensationeel en ik ben blij dat ze deze studio-uitvoering alsnog uitgebracht hebben!

avatar van robbizzel
Erg benieuwd hiernaar, vanmiddag even opzetten!!

avatar van Chris de Graaf
Prachtige plaat waar ik nog altijd erg blij mee ben. Ik begrijp de keuze om het nummer op te splitsten en The Etching of the Seed-Atom er tussen te zetten echter niet. Had liever één lang nummer gehad a la Echoes. Mooie hoes ook!

avatar van RuudC
Ik zou verwachten dat dit als een EP omschreven zou worden. Ergens had ik ook wel verwacht dat dit een aanhangsel zou worden van Here Be Monsters en daardoor wellicht minder boeiend. Stiekem vind ik dit het beste werk wat Motorpsycho tot nu toe uitbracht. Wellicht dat ik het tweeluik nog wel eens aanschaf. Op deze space/progtour is Motorpsycho over het algemeen indrukwekkend bezig. De songs zijn prachtig vormgegeven en lekker spannend. Dit is ook het eerste album dat ik te kort vind en daardoor, plus het gegeven dat ik vind dat Motorpsycho ook hier niet de top haalt, ben ik nog wat zuinig met sterren.

Tussenstand:
17. Barracuda
18. Demon Box
19. Timothy's Monster

avatar van lennert
Lekker! Veel te kort en had met gemak bij Vol. 1 gestopt kunnen worden zodoende, maar de psychedelische overdrive gaat hier even een flink stuk open. Er is verder weinig uitgebreiders over te zeggen, want het songmateriaal is gewoon te kort, maar de intense Pink Floyd vibes hier slaan echt goed aan en zetten aan tot de repeatknop indrukken. Een paar mindere songs van Vol. 1 eraf en deze allemaal erbij en we hadden een ideale plaat gehad.

Tussenstand:
1. Little Lucid Moments