Blue Sky Black Death - A Heap of Broken Images (2006)

Hip-Hop / Electronic
Label: Mush

1. Skies Open (4:34)
  2. Days Are Years (6:02)
  3. Chloroform (3:35)
  4. Not Here (4:34)
  5. They Came Around (3:20)
  6. Dream of Dying (5:04)
  7. From Sun's Angle (3:34)
  8. Rap Creature Land (3:35)
  9. Heroin for God (4:34)
  10. Guilty Ones (1:15)
  11. The Dead Tree Gives No Shelter (2:40)
  12. Still Asleep (2:01)
  13. Engage My Words (4:08)

met Jus Allah, Wise Intelligent en Sabac Red

14. Street Legends (4:22)

met A-Plus en Pep Love

15. Floor Chalk [Best Reprise] (3:33)

met Guru en Chief Kamachi

20. Brain Cells (4:09)

met Virtuoso

21. Everything (6:01)

met Awol One

22. It Wasn't White (2:07)
avatar van Osiris Apis
Op de 1e cd staan instrumentale hiphop/electronische-achtige tracks. Deze beats hebben een mooie sfeer. Er zit redelijk wat afwisseling binnen een nummer. En aantal malen bevat een nummer ook een vrouwelijke gezang.

Cd 2 zijn basic hiphop producties met gast mc's. De productie hiervan vind ik niet zo bijzonder (goed). En een aantal mc's vind ik niet echt dope, dit komt omdat de stijl van een mc bij dan niet ligt. zoals Jus Allah, Chief Kamachi en Holocaust.

3.5*

avatar van Sjaakspeare
Zo ''basic'' vind ik de producties op CD 2 niet. Ze zijn eigenlijk behoorlijk excentriek; geheel in lijn met de stijl van Blue Sky Black Death. Van een echt hoogwaardig niveau vind ik ze echter inderdaad ook niet. Daarvoor moet je mijns inziens bij The Holocaust zijn.

avatar van Sjaakspeare
Cd 1 begin ik echt buitengewoon sterk te vinden. Heel eigenzinnige, mysterieuze, duistere producties. Ze roepen het gevoel van hun album met The Holocaust weer op. Cd 2 is echter een heel stuk minder, vooral ook vergeleken met het zojuist genoemde album. Hoewel Engage My Words wel erg goed is. Nou ja... de raps zijn daar matig.

avatar van discipline
de raps op engage my words matig??? leg uit? ik vind ze juist alle drie erg sterk komen

avatar van FlyLo
CD2 is wel ontzettend slecht zeg. Kon 'ie echt geen betere rappers strikken?

avatar van MJ_DA_MAN
'Ie?

En sowieso zijn Jus Allah, Sabac, Guru en Virtuoso zeer strakke rappers, alhoewel ik niet weet hoe ze hier voor de dag komen gezien ik deze plaat (nog) niet ken.

avatar van FlyLo
Ik wist niet dat het een duo was.

CD2 vind ik in ieder geval zeer matig. Misschien past het wel in jouw kraam maar iig niet in het mijne.

Maxmus
Waar is nog meer stuff te vinden van Blue Sky Black Death.
Overal vind ik de producties van hun zeer hoog maar ze teamen vaak met wacke mc's.
Hell Razah was een echt top album maar daarnaast voelde ik die van de holocaust totaal niet.

avatar van MJ_DA_MAN
Met Jean Grae dus ook nog, en deze plaat is, op het eerste nummer na, volledig geproduceerd door BSBD.

avatar van P.O.W.
Brain Cells is echt fucking hard, favo van de hele cd. Die bassline...