Nicolette - Now Is Early (1992)

Electronic / Dance
Label: Shut Up And Dance

1. No Government (2:05)
  2. Dove Song (4:55)
  3. Single Minded [Vocal] (3:11)
  4. I Woke Up (4:51)
  5. Waking Up [Remix] (5:01)
  6. O Si Nene (5:56)
  7. It's Only to Be Expected (5:42)
  8. Wicked Mathematics (4:09)
  9. A Single Ring (2:11)
  10. School of the World (5:28)
  11. UDI EGWU (6:29)
avatar van sluiswachter
Heerlijk eigenzinnig plaatje. Nicolette's gloedvolle zang (ze werd destijds wel vergeleken met billie holiday, maar dat is ze natuurlijk niet) gaat een mooie wisselwerking aan met de mathematische beats. Ik zet dit nog graag op.

Meneer Bungel
Ik geloof dat ik een cd heb waar niet al deze tracks op staan. 'No government' is een lekker nummer, maar de rest is toch minder 'mijn ding' dan het eens was.

avatar van T.O.
Track 3 bevat de bekende Sunclub-sample.

avatar van RogerV
Geweldige cd die voor zijn tijd erg vooruitstrevend was. Jammer dat het de credit er vaak niet voor krijgt.

Ook leuke samples van afkomstig zoals "Singleminded People" en "Heyonana ho nana"

avatar van UK-Choonz
Heerlijke plaat van een speels en sympathiek overkomende zangeres. Het is een soort soulpopvariant van rave maar ook haalt ze vele invloeden uit de jazz arbij.

Prachtige artieste, prachtig album