BAP - Tonfilm (1999)

Duitsland
Label: EMI

1. Vum Donnernde Lääve (2:38)
  2. Ne Schöne Jrooß (3:35)
  3. Diss Naach Ess Alles Drinn (5:53)
  4. Rock 'n' Roll-Star (3:09)
  5. Müsli Män (Schrank-Version) (5:29)
  6. Rita, Mir Zwei (3:45)
  7. Asphaltpirate (4:58)
  8. Wat, Usser Rock 'n' Roll? (5:56)
  9. Nemm Mich met (5:40)
  10. Jede Draum Jedräump (5:07)
  11. Jupp (4:03)
  12. Mayday! (3:27)
  13. Vüür Johr un Daach (4:14)
  14. Wo Bess du Jetz? (5:34)
  15. Ruut, Wiess, Blau, Querjestriefte Frau (5:52)
  16. Ewije Affhängerei (4:50)
  17. Fette Ratten [Tonfilm-Sessions] * (3:46)
  18. Hey Hey, My My [WDR Soundfiles] * (3:59)
  19. Leopardefellhoot [WDR Soundfiles] * (4:14)
  20. Rita, Mir Zwei [WDR Soundfiles] * (3:50)
  21. Ewije Affhängerei [Live, Tonfilm-Tour] * (4:24)
  22. Novembermorje [Live, Tonfilm-Tour] * (6:00)
  23. Wie 'Ne Blaue Ballon [Probe-Sessions, Tonfilm-Tour] * (5:35)
  24. Bahnhofskino [Probe-Sessions, Tonfilm-Tour] * (6:49)
  25. Koot Für Aach [Tonfilm-Sessions, Instrumental-Version] * (2:53)
totale tijdsduur: 1:14:10 (1:55:40)
avatar van dynamo d
Mooie hoes. Deze had ook mee kunnen doen met de hoezen-knock out maar is pas vandaag (door mij) toegevoegd.
BAP is overigens een bekende Duitse band, die in het Keulse dialect zingt. En dat zijn geen lullige songs maar is echt goed gemaakte rockmuziek. Dit album schijnt ook van een hoog niveau te zijn. Komt op m'n verlanglijstje. Kent iemand Tonfilm al?

avatar van permafrost
Is geen regulier album maar een verzamelaar.

Je kunt dat het beste zelf even corrigeren (via de knop corrigeren rechtsboven).

avatar van dynamo d
Maar dan is het misschien wel fijn als eerst het antwoord op de vraag zonder vraagteken komt want dit is geen verzamelaar maar een regulier album (met een aantal nummers van eerdere albums in nieuwe arrangementen). Citaat: Tonfilm ist das zwölfte Studioalbum der Kölner Rockband BAP. Es erschien 1999 bei EMI Electrola und erreichte Platz 2 der deutschen Albumcharts.

avatar van permafrost
Voor mij blijft het een twijfelgeval. Van de 16 nummers (17 maar 1 dubbel) kenden we er al 8.
Noem je het dan een nieuw studioalbum of een opgeleukte verzamelaar.
Het is in ieder geval geen opgeleukte greatest hits, dat is een pluspunt en de "bekende" nummers zijn opnieuw opgenomen. Nou ja, wat het ook mag zijn het is verplichte kost voor elke rechtgeaarde BAP fan. Ik had hem nog niet maar ga hem zeker aanschaffen.