Dusty Springfield - Dusty [US] (1964)

Pop / Soul
Label: Philips

1. All Cried Out (3:04)
  2. I Wish I'd Never Loved You (3:38)
  3. Can I Get a Witness (2:45)
  4. Summer Is Over (3:45)
  5. Don't Say It Baby (2:25)
  6. Guess Who? (2:33)
  7. Live It Up (2:27)
  8. My Coloring Book (3:02)
  9. Nothing (2:12)
  10. Do Re Mi (Forget About the Do and Think About Me) (2:22)
  11. Don't You Know (2:45)
  12. I Just Don't Know What to Do with Myself (3:02)
  13. Every Ounce of Strength * (2:19)
  14. I'm Gonna Leave You * (3:16)
  15. Heartbeat * (4:20)
avatar van mvfreak
Toch maar weer eens een klassieker beluisterd. Wat een goed album zeg! En we schrijven 1964, bijna 50 jaar geleden. Dit is een klassieker. Tijdens het luister moet ik trouwens steeds aan Adele denken? Is het de stem of toch de sound. Ik weet het nog niet helemaal. Ga hier nog wel even van genieten denk ik.

avatar van jorro
De ouderen onder ons zullen direct dierbare herinneringen hebben als Summer Is Over begint. Het intro werd gebruikt als jingle bij Radio Veronica. Voor mij ook het eerste echte hoogtepunt op dit album. De drie eerste nummers zijn aardig, maar niet meer dan dat. Ook Don't Say it Baby maakt me wel vrolijk.
Er volgen een aantal songs die me wel bevallen, Pas met Nothing is het weer een stapje terug waarna Do-Re-Mi het niveau weer opkrikt tot en met het single-succes I Just Don't Know What to Do with Myself eindigt.
70 in de 100 Greatest Albums of 1964 en 31e in de BestEverAlbums 1964

avatar van teus
jorro schreef:
70 in de 100 Greatest Albums of 1964 en 31e in de BestEverAlbums 1964

Ik begrijp wel dat dit een U.S bespreking is
Maar wel ff kwijt dat de U.K versie (A girl called Dusty '64) wat betreft samenstelling sterker in de schoenen staat
Sla dit orginele U.K album dus wel wat hoger aan,met nrs als bv Anyone who had a Heart

Op de Veronica tune word Summer is Over
Mooi in gezongen door Patricia Paay