Aphex Twin - Cheetah (2016)

Electronic
Label: Warp

1. CHEETAHT2 [Ld Spectrum] (5:53)
  2. CHEETAHT7b (6:43)
  3. CHEETA1b Ms800 (0:27)
  4. CHEETA2 Ms800 (0:37)
  5. CIRKLON3 [ Колхозная Mix ] (8:13)
  6. Cirklon 1 (7:17)
  7. 2X202-St5 (4:39)
Op verwachtingen die ik nergens op baseer.
Of alleen op de cover en tracktitels.
Verwacht ik hier toch best veel van.
Verwacht in ieder geval een classic van zijn hand!!
Die andere 2 EP s waren niet zo.
Hoop op een return to form van deze baas.

Vind de cover heel vet.
Daarom al het kopen waard.

avatar van Aurum
Klaploper schreef:

Vind de cover heel vet.
Daarom al het kopen waard.

Dan kun je naast digitaal, vinyl of cd ook voor cassette gaan! Al zie ik dat de 2000 limited cassettes van Cheetah EP inmiddels al 'out of stock' zijn.

Wat ik tot nu toe gehoord heb van deze EP doet erg denken aan Syro (mits het geen hoaxes waren). Niet verkeerd, maar ook niet wereldschokkend. Maargoed, eerst maar eens goed gaan beluisteren.

Nog niks gehoord. Ga het pas luisteren bij aanschaf. En ik ga voor de cd. Kan nu al niet wachten op het moment dat ik de 1ste tonen hoor. Dat kunnen bijzondere momenten zijn.

avatar van Bardt1980
CIRKLON3 [ Колхозная Mix ] staat nu op Spotify en klinkt inderdaad alsof het in 't verlengde ligt van Syro. Wat geen straf is uiteraard, maar ik hoopte stiekem toch op iets experimentelers.
Los daarvan vind ik dit een alleraardigst nummer die de ondanks de lange speelduur de aandacht goed weet vast te houden.

avatar van Stalin
Nieuwe video, gemaakt door 12 jarige fan...

Vette clip ook. Bedankt voor het posten.
Vind het nummer nogal tegenvallen.
Maar op sommige tracks van Syro viel me de pracht ook pas veel later op.

Maar blij dat er twaalfjarige naar de meester luisteren.

avatar van John Doe
Weer een heel druggy-hallucinante slow tempo techno/electro EP in lijn met de Polygon Window release en delen van de Analord serie. Waar bij die releases soms wat ongewone/radicale tracks de luisteraar uit de flow konden halen, is het hier allemaal bij elkaar passend. Het venijn/pit van de tracks wordt op een grappige manier uitgebalanceerd. Luistert zeer fijn weg voor mij. Ook nog een betere mastering is hier te horen dan bij dat oude werk, wat wil je nog meer. Aphex Twin kun je echt horen zoeken in zn carriere naar nieuwe samensmeltingen van het wilde/hedonistische/agressieve en het rustgevende/subtiele/gelukzalige; op vrijwel al z'n bekende platen vinden hier variaties in plaats, maar hier is eigenlijk in bijna iedere seconde een soortgelijke aparte, maar stabiele balans gevonden, die fijn is te noemen.

avatar van John Doe
Ook wel een sterke Mr. Fingers invloed hier te bekennen, met name zijn eigenzinnige rauwe deep house uit de jaren '80. Lekker veel aphex twin bite erbij en je hebt een werkelijk fantastische EP. Meer een groeiplaat dit soort muziek dan wat 'flashy idm' om direct indruk te oogsten. Het is dat de eveneens oncommerciele Analord platen goed op me ingewerkt zijn dat ik hier meteen een klik mee heb. Fantastisch.

avatar van T.O.
Mooie uitgebalanceerde plaat, waarin de hand van de ervaren meester herkend kan worden. Inderdaad wat meer richting de electrokant dan normaal wellicht, maar het type melodieën en daarbij horende synths zijn toch heel erg Aphex.