The Young Knives - Voices of Animals and Men (2006)

Label: Transgressive

1. Part Timer (2:55)
  2. The Decision (3:24)
  3. Weekends and Bleak Days (Hot Summer) (2:48)
  4. In the Pink (3:15)
  5. Mystic Energy (2:53)
  6. Here Comes the Rumour Mill (3:41)
  7. Tailors (4:03)
  8. Half Timer (1:39)
  9. She's Attracted To (3:06)
  10. Dialing Darling (2:59)
  11. Another Hollow Line (3:42)
  12. Coastguard (3:01)
  13. Loughborough Suicide (3:56)
  14. Tremblings of Trails (3:19)
avatar van yeahyeahyeah
Niet bijzonder origineel (Franz F, The Rapture, etc etc), maar net even anders en erg lekker. Gewoon een hoop leuke en pakkende liedjes met, na een eerste luisterbeurt, Weekends en Rumour Mill als uitschieters.

avatar van Nautilus
Ik kan hier echt geen genoeg van krijgen. Sterke postpunk - of hoe je het ook noemen wilt - songs, dissonante gitaren/harmonieën, (zwarte) humor, strakke uitvoering, helemaal goed.
TYK onderscheiden zich mijns inziens in positieve zin binnen de huidige golf Britse bandjes. 4,5*

avatar van Glurp
3 ijzersterke nummers The Decision, Here Comes the Rumour Mill en She's Attracted To. Echt meesterlijke indie! Helaas valt het voor de rest een beetje tegen 2,5*

Mojo Pin
Vergeet Hot Summer niet!

avatar van SOAD
Mojo Pin schreef:
Vergeet Hot Summer niet!

behalve nummer 7, 8 en 14 zijn het allemaal topnummers

avatar van Nautilus
Hmmm, ik vind Tailors en Tremblings of Trails juist wel leuk. Half Timer kun je niet echt een nummer noemen, het is meer een soort intermezzo, maar grappig vind ik het wel.

Verreweg de beste track van het album vind ik nog steeds Loughborough Suicide.