Tanya Morgan - Moonlighting (2006)

Label: Loud Minority

1. The Record Spot (Intro) (1:44)
  2. The Warm Up (3:44)
  3. Paper Thin (3:33)

met Jermiside

4. We Be (3:06)
  5. Skit 1 (0:38)
  6. Take the L (Get It) (3:15)
  7. Ode to Tayna (5:03)
  8. Hahaha (1:45)
  9. Skit 2 (0:37)
  10. We Right Here (3:34)
  11. Just Cause I Got Locks (3:26)
  12. Rough U UP (4:48)
  13. Skit 3 (0:36)
  14. Pretty (3:06)
  15. Hooks (4:04)
  16. Want U to Want Me (4:01)
  17. We Bad! (3:14)
  18. Skit 4 (0:42)
avatar van Osiris Apis
Alhoewel de naam anders doet vermoeden, is Tanya Morgan een hiphopgroep. Ze zijn vergelijkbaar met 'Asamov'. Die wat mij betreft vorig jaar een van de beste hiphop album dropten. Asamov ook dus checken als je hun niet kent.

Het debuutalbum bevat frisse funky/soulvolle producties en de groep heeft humor.
De skits zijn ook vermakelijk. Je hoort steeds dat een tape van Tanya Morgan van eigenaar veranderd. Als eerste en RnB liefhebber die denkt dat het een RnB zangeres is. Verder nog een Def Jux liefhebber en een reggae gast.

Mijn persoonlijke hoogtepunten zijn: 'We Be', 'Paper Thin' 'We Right Here' en 'Pretty'.

Maar het album bevat ook missers zoals: 'Take The L' en 'Rough U Up'. De beat van Take the L is te uptempo en irritant. En Rough U Up heeft een crunk-achtige beat. Ik kon niet opmaken of dit nou een parodie is.

Een prima album, dat uiteindelijk toch niet consistent genoeg is. Maar de groep heeft potentie.

avatar van MFPascal
Absoluut een pareltje dat door velen over het hoofd wordt gezien. Ik sluit me aan bij OA verder. Ook een 4 van mij.

Ik zal deze ook maar eens checken, We Be klinkt briljant, een beetje als het oudere Justus League werk.

avatar van Shelter
Dit is echt vet...ik heb dit album gekregen van een vriend van mij.
Ik kan het nog niet helemaal plaatsen wat er nou op lijkt...ik kom er nog wel op

avatar van hiphopmaster
Laatst ergens gelezen dat dit wordt vergeleken met Binary Star. Vind ik zelf niet echt, maar misschien vind jij van wel?!

Die beat van The Warm Up is trouwens echt wreed!!! Niet het beste nummer op de cd want dat zijn voor mij (uiteraard) We Be, Hooks en We Right Here. Twee missers (zie bericht van Osiris Apis), maar voor de rest dik in orde.

Hopelijk weten ze dit niveau op hun volgende cd vast te houden, hun EP (The Bridge) was alvast een prettige opwarmer. 4*

avatar van Shelter
ja binary star heeft het wel iets van weg, maar ik vind deze groep wat meer soul-achtig. Ik heb ooit iets gehoord wat het echt benadert maar ben dus ff kwijt welke groep het nu was... ik kom er nog wel op ooit hahaha

avatar van hiphopmaster
Asamov wellicht?

avatar van Niek
Als ik We Be matig vind, moet ik me dan wagen aan de rest van het album?

avatar van Shelter
Nou probeer dan We right here eens en als je dat nummer ook matig vindt, dan kan je deze beter laten liggen want ik vind beide de beste nummers op dit album

avatar van J.M.
Osiris Apis schreef:

Dan moet ik dit maar is checken, vind And Now... een geweldige album.

Rene1979
Heel vet album dit

avatar van Shelter
we right here blijf ik echt DE topper vinden, maar de rest luistert lekker weg als geheel. Ik vind vooral de jazzy invloeden mooi gedaan, omdat ze een eigen stijl erin ontwikkelt hebben.
Blijft verrassend voor mezelf op 4,5 staan, was namelijk niet zeker over de houdbaarheid.

avatar van o0.
o0.
wereldplaat

avatar van Silky & Smooth
Sterke hip-hop! Vooral Rough U UP en Hooks vind ik er lekkere nummers. Dat ik dit niet eerder ben gaan luisteren...