JoosTVD - Open Up My Parachute (2016)

4,50

Pop / R&B
Label: AMAdea

1. Chalky (3:43)
  2. Dancing Dutchman (2:50)
  3. Everything Is A- Okay (3:51)
  4. Jump for Your Life (2:13)
  5. The Riddle Room (2:32)
  6. It's a Struggle Honey (3:20)
  7. Hipster Mind (3:39)
  8. Issues (3:58)
  9. Parachute (1:14)
  10. Cosmopolitan Circus (2:28)
  11. The Slippery Slope (4:39)
  12. Ha Veda Va (3:46)
1 BERICHT 1 MENING
Het album Open Up My Parachute van de Nederlandse multi-instrumentalist/singer-songwriter JoosTVD (alias van Joost van Dinther, met als muzikale bijnaam Joost The Vanished Dutchman)) is een opvallende release vanwege enerzijds een zeer geslaagd eenmansproject en anderzijds door het afwisselend muzikale karakter, een mix van r&b, funk, pop en latin, veelal nog overgoten met een jazzy sausje. We kunnen hier met recht spreken van een soloproject, want Van Dinther is niet alleen verantwoordelijk voor de songteksten en lyrics, opnames, mixing en mastering, maar neemt tevens alle vocalen, gitaar- en baspartijen, keyboards en percussie voor zijn rekening in zijn eigen studio! Dit alles leidt tot een aangename mix van twaalf afwisselende veelal ‘dansbare’ tracks. Hierbij springen wat mij persoonlijk betreft de nummers Dancing Dutchman, It’s A Struggle Honey en Ha Veda Veda nog net iets meer uit boven het gemiddeld hoge niveau van dit album. Open Up My Parachute vormde voor mijn een aangename muzikale kennismaking met het werk van Joost van Dinther en wat mij betreft is dan ook sprake van een zeer geslaagd muzikaal project.

Deze recensie is tevens geplaats op muziekwereld.com