Billie The Vision & The Dancers - The World According to Pablo (2005)

3,55

Zweden
Label: Love Will Pay The Bills

1. I'm Pablo (2:55)
  2. Nightmares (3:14)
  3. A Man from Argentina (3:15)
  4. One More Full Length Record (2:37)
  5. Go to Hell (2:53)
  6. Come on Baby (2:40)
  7. I Let Somebody Else In (2:25)
  8. Ghost (2:09)
  9. Still Be Friends (2:17)
  10. Vamos a Besarnos (2:58)
  11. Goodnight Sweetheart (2:26)
2 BERICHTEN

handsome_devil
geplaatst: 23 september 2006, 20:11 uur [permalink]
Vanaf het eerste moment dat ik deze plaat hoorde was ik er helemaal weg van (nu een maandje of 2 geleden denk ik) Het eerste nummer klinkt zo vrolijk dat het nu nog steeds de CD is die ik op zet als ik ’s morgens vroeg op sta. Wekenlang heb ik met veel plezier deze CD geluisterd voor ik besloot de teksten eens te lezen, die toch eigenlijk op een erg leuke manier een apart verhaaltje vertellen.

Pablo is een Zweedse, homoseksuele prostituee die aan niemand wil laten merken dat hij homoseksueel is. Hij kan echter zo niet leven en wordt erg ongelukkig door de dingen die hij moet doen om niet te laten merken dat hij jongens leuker vindt dan meisjes. Op een gegeven moment besluit hij zijn geheim aan zijn vrienden te vertellen, maar dit zorgt ervoor dat zijn vrienden niks meer met hem te maken willen hebben ( Daniel says to you that we won’t work, that I’m too young that I’m a homo jerk, isn’t that a bit ridiculous for a grown up? Lilly says, “it’s over now for good”). Daarnaast heeft hij ook nog schulden door zijn gokverslaving en zijn enige hoop is zijn broer die in Stockholm woont en die hem vroeger toen Pablo klein was ook altijd hielp.

De teksten hebben ervoor gezorgd dat ik mijn stem met een halfje verhoogd heb, want dit toch wel zielige leven van Pablo wordt in erg luchtige en leuke teksten beschreven. De muziek klinkt ook erg vrolijk en het geheel zorgt ervoor dat ik meteen wakker ben als ik dit CD’tje ’s ochtends op zet 👍 Absoluut één van mijn favoriete CD’s van de laatste maanden 🙂

avatar van beastie boy
geplaatst: 8 oktober 2006, 18:06 uur [permalink]
Een erg leuke CD om naar te luisteren 👍
en omdat die zo goed is geef ik het een *5,0!!!