Adamski - Doctor Adamski's Musical Pharmacy (1990)

Electronic

5. Soul Kitchen (5:29)
  6. Killer (4:10)

met Seal

7. Space Jungle (3:50)
  8. Future Freak (Supernova Bossanova) (7:19)
  9. Everything Is Fine (4:19)
  10. I Want You Back (5:26)

met Kurtis Blow

11. N.R.G. Symphony in F Minor (8:24)
  12. Pipe Groover (4:32)
  13. Space Jungle [Earthquake Mix] (6:09)
  14. Over Killer (4:54)
avatar van Dridge
Ha,ha , leuk om deze weer ééns terug te horen , nog in hetzelfde jaar na de release gekocht meen ik en ik was er helemaal kwijt van kan ik me herinneren.
En zelfs nu 17 jaar na dato vind ik het nog steeds wel aardig klinken. "killer" was natuurlijk de grote hit op dit album.

avatar van FunkStar
In 1990 schalde 'Killer' door elke discotheek, heerlijk! Wat een super lekker nummer is 'Killer' nog steeds! Ook de 2e single 'Space Jungle' is leuk..

dVTB
Killer en Space Jungle zijn de eenzame uitschieters op dit album. Track 4 is ook nog wel aardig, net als de reprise van Killer. De rest ben je snel vergeten. Adamski heeft zo her en der nog wel eens een aardig nummer gemaakt, maar op consistente albums heb ik hem nooit kunnen betrappen, helaas.

Killer is werkelijk fantastisch..

avatar van PEN15
Ergens in 1991 lag deze in de dump alles voor 5 gulden bak. Toen al. En toen zag ik deze. Killer kende ik natuurlijk, alhoewel ik daar psychisch mee gehersenspoeld ben...

solitaaarry braaatherrrr
solitaarrry sistaaaa
sollitaaarry braattheerrr
sollitaarry sistaaaaahaaaa

....nog altijd wel leuk om te hebben. Eenmaal deze hele cd thuis te hebben beluisterd kreeg ik direct spijt van mijn 5 gulden harde zakgeld die ik er aan had besteed. De rest vond ik echt compleet inspiratieloos en zonder inhoud. Het is net als phats and small die met de zang van big ben 1 leuk liedje hebben gehad. Ik kan me ook nog herinneren dat die Adamski, die een of andere normale engelse naam heeft, alleen maar met onbenullige priveverhaaltjes in het nieuws kwam die niks met muziek te maken hadden. Ik zal niet stemmen, maar ik zou een 1* gegeven hebben.

avatar van T.O.
Geweldige track natuurlijk, was wel verrast dat hij ook al in de Top 2000 stond

dVTB schreef:

Hij brengt tegenwoordig ook vooral 12 inches uit, bv. deze. Er is ook nog een cover van The Pop Group's We Are All Prostitutes, maar die is alleen bekend geworden in een remix van The Crookers waar ik niet zoveel aan vind.

Killer blijft inderdaad een geweldig nummer.

Een paar jaar later ook nog opgenomen door George Michael met de tekst van Papa Was A Rolling Stone. Een van de eerste mash-ups, nu ik er zo over nadenk.

avatar van RogerV
Killer is zijn 15 minutes of fame maar die werd ook grotendeels door Tim Simenon geproduceerd. Die was ws het geniale brein hierachter.

De rest heb ik nooit beluisterd maar heb wel eens meegekregen dat Adam Tinley (zoals hij echt heette) geen hoogvlieger was.

Toch altijd het idee gehad dat Moby door deze artiest beinvloed is geweest.
Adamski was eerder.

avatar van RogerV
Waaruit vind je die invloeden blijken?

avatar van Dibbel
Pfoe, dit is toch wel erg taai voor mij.
Dit is house uit de beginjaren. Diverse tracks komen steeds opnieuw terug hier.
Killer (met Seal) was een fijne dansvloerhit en Space Jungle is ook aardig.
Voor de rest komt ik hier niet doorheen en boeit dit genre mij niet blijkt nu voor de zoveelste keer.
CD ooit gekocht voor 5 gulden.

avatar van RogerV
Ik denk niet dat Adamski een toetssteen zou moeten zijn voor het housegenre