M.I.A. & Diplo - Piracy Funds Terrorism, Volume 1 (2004)

Electronic / Hip-Hop
Label: Hollertronix

1. Galangation [Diplo Mix] (2:04)
  2. Galang (2:59)

met Lil' Vicious

3. Two Bit Rhythm [M.I.A. Mix] (3:44)

met LL Cool J en Cavemen

4. Fire Bam [Diplo Mix] (1:55)
  5. Fire Fire (3:35)
  6. One for the Headskirt (1:39)

met Missy Elliott

7. Amazon [Diplo Mix] (3:34)
  8. Definition of a Roller (3:16)

met Clipse

9. M.I.A. / Cutty Ranks (2:42)
  10. M.I.A. (3:12)
  11. You're Good [Diplo Mix] (3:06)
  12. POP (2:37)
  13. Sunshowers [Diplo Mix] (3:01)
  14. Baile Funk One (2:17)
  15. Bucky Done Gun (2:47)
  16. Baile Funk Two (1:46)
  17. China Girl [Diplo Mix] (2:10)
  18. Baile Funk Three (1:26)
  19. Lady Killer [Diplo Mix] (3:24)
  20. Uraqt [Diplo Mix] (2:47)
  21. Bingo [Diplo Mix] (3:19)
Electro_
Als 'voorproefje' van M.I.A.'s album Arular kwam dit uit. Hier zijn allerlei bekende nummers uit de jaren '80 (?) gemixt met de nummers van haar album uit 2005.
Sommige nummers zijn wel erg leuk, maar het is voor een groot deel van dat simpele reggaeton-geneuzel.

Ik heb dit nog ergens op mijn computer staan, volgens mij. Destijds wel beluisterd, maar vond het teveel een rommeltje...

Electro_
Ja, inderdaad. Je hoort Missy Elliott's Pass That Dutch dwars door de One For the Head-skit heen. Het is allemaal net iets 'te veel'.

avatar van T.O.
Ik vind hem wel lekker hoor

Electro_ schreef:

Bedoel je met reggaeton-geneuzel geen baile funk? want dat komt heel erg vaak voor, (Baile Funk 1,2,3) en in Lady Killa zit ook veel Baile Funk. Ik weet niet of je dat bedoelt, maar ik dacht ik zeg het maar even

het album.

Het is wel een leuk album, maar het klinkt meer als allemaal demo's. Het klinkt ook soms een beetje amateurachtig. Sommige nummers zijn erg leuk zoals Baile Funk 1,2,3 en Lady Killa, maar voor de rest is het een beetje een rommeltje zo hier en daar.

avatar van Josje
vind dit echt een chille cd

avatar van Stapler
Lady Killa
I'm the Lady Killa!! Hoe ze dat zegt .