Triosk - The Headlight Serenade (2006)

Australiƫ
Avant-Garde / Jazz
Label: Leaf

1. Visions IV (4:01)
  2. Lost Broadcast (5:20)
  3. Lost Reprise (0:56)
  4. Intensives Leben (6:19)
  5. Lazyboat (10:49)
  6. Not to Hurt You (4:31)
  7. Headlights (5:04)
  8. One, Twenty-Four (3:12)
  9. Vostok (5:14)
  10. Moment Returns (7:16)
  11. Fear Survivor (3:22)
JonnieBrasco
Pivot's Make Me Love You was een van mijn favoriete albums van 2005. Dat was een beetje Tortoise-achtige rock met een Australische zonneschijn erin verwerkt, met een grote dosis electronica- en jazzinvloeden. Het kraakheldere geluid van het actieve drum- en pianowerk sprong er daar bovenuit, en laat het nou net zo zijn dat het Triosk-trio bestaat uit onder meer de pianist en drummer van Pivot!
Triosk rockt minder dan Pivot, maar jazzt nog veel meer. Ik vind dit album wel wat te vergelijken met Cicadidae van de Kammerflimmer Kollektief. Alleen is Triosk hier niet altijd over de volle lengte even boeiend. Het is soms wachten en wachten tot de druk iets verder wordt opgevoerd, wat jammer genoeg af en toe uitblijft, maar het freaky drum- en pianowerk is wel weer zeer genietbaar.

avatar van we tigers
schitterend album! binnenkort live te bewonderen op het altijd prima rumor-festival in utrecht. ze treden op in theater de kikker. ik heb daar eerder the books gezien; ik was waanzinnig onder de indruk van de geleuidskwaliteit.
Als het triosk lukt het kraakheldere geluid van dit album live in dat theater te evenaren stoten ze echt door naar mijn lijstje favoriete bands...