The Divine Comedy - Foreverland (2016)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Napoleon Complex (4:45)
  2. Foreverland (4:01)
  3. Catherine the Great (3:03)
  4. Funny Peculiar (2:44)
  5. The Pact (2:55)
  6. To the Rescue (5:16)
  7. How Can You Leave Me on My Own (3:31)
  8. I Joined the Foreign Legion (To Forget) (3:41)
  9. My Happy Place (4:10)
  10. A Desperate Man (2:42)
  11. Other People (1:35)
  12. The One Who Loves You (3:20)
  13. 6th of December * (3:52)
  14. 11th of December * (4:16)
  15. 13th of December * (2:37)
  16. 23rd of December * (2:59)
  17. 3rd of January * (4:11)
  18. 13th of January * (1:41)
  19. 15th of January * (1:58)
  20. 30th of January * (3:33)
  21. 7th of February * (2:13)
  22. 22nd of February * (3:49)
  23. 8th of March * (3:10)
  24. 27th of March * (1:07)
  25. 4th of April * (3:33)
  26. 4th of April (Midnight) * (2:34)
  27. 3rd of May * (4:16)
  28. 10th of May * (2:17)
  29. 21st of May * (3:12)
  30. 28th of May * (1:07)
  31. 31st of May * (3:22)
Wat kijk ik hier naar uit, zeer benieuwd!
Neil zal er wel wat moois van maken in feb '17 Paradiso

Neul Hannon doet wat ie altijd doet met The Divine Comedy: prima vaudevillepop afleveren. Blazers, koortjes... het is allemaal aanwezig. Soms voelt het zelfs wat 'lullig' aan (hij is ook geen al te sterke zanger) maar dat is misschien wel de charme.

We krijgen dus helemaal niets nieuws voorgeschoteld. Dat maakt de laatste albums wel tot een verschil met de vroegere. Ik proef soms ook wat Belle and Sebastian (Funny Peculiar is een goed voorbeeld).

Soms mierzoet, maar toch ook wel scherp. Een combinatie die The Divine Comedy altijd al als succesformule heeft gehad.

Gewoon weer een aantal nieuwe Divine Comedy nummers op een presenteerblaadje voorgeschoteld. Niks meer of minder.

avatar van muziekobsessie
Ik vind deze echt beduidend minder dan 2 voorgangers waar ik geen genoeg van kan krijgen. erg jammer. Het oude werk kan mij ook niet bekoren helaas. Hopelijk volgende beter wordt wel weer is tijd

avatar van vigil
Een kaler album dan wat we van hem gewend zijn. Wat minder bombast en dramatiek. Ook zijn stem is redelijk minimalistisch opgenomen waardoor soms wel naar boven komt dat Hannon wat power mist. De chamberpop gaat soms zelfs richting kleinkunst/cabaret. Ook mede door het soms erg prominent inzetten van zangeres Cathy Davey. To the Rescue is voor mij het beste nummer van de plaat.

Dit is geen DC album om mee te beginnen denk ik, dan mis je wel een beetje de essentie van deze groep/Neil Hannon en wat ze zo uniek maken.

Ik heb veel DC albums op een 4 staan en daar zet ik deze ook op. Als ik die 4 sterren albums op een rijtje moet zetten zal deze niet boven aan staan maar desondanks is die 4* wel dik verdiend.

Overigens is de 20 track (!) bonus cd minimaal van het zelfde kaliber