Tara Jane O'Neil - In Circles (2006)

Label: Quarterstick

1. Primer (2:14)
  2. A Partridge Song (2:16)
  3. The Louder (3:29)
  4. A Sparrow (5:15)
  5. A Room for These (3:32)
  6. Blue Light Room (3:16)
  7. Need No Pony (3:37)
  8. Fundamental Tom (1:33)
  9. The Looking Box (4:23)
  10. This Beats (5:14)
avatar van itchy
Mooie plaat van de oud-Rodan bassiste. Folky singer-songwriter nummers, spaarzaam gearrangeerd, hier en daar met een band ingevuld, en met een bijzondere sfeer. Het geheel heeft "iets" wat het meer maakt dan de som der delen.
Ook is Tara Jane sinds haar Rodan- en Sonora Pine-dagen een stuk beter gaan zingen.

avatar van grovonion
Weer een leuke ontdekking in 2006. Wat te vergelijken met Nina Nastasia. Doch deze van Tara Jane haalt dat niveau bijlange niet.

Sietse
itchy schreef:
Mooie plaat van de oud-Rodan bassiste

Daar ken ik de naam dus van...ik kon het steeds maar niet plaatsen en was te lui om het op te zoeken.

avatar van grovonion
Na deze plaat ettelijke jaren te kennen blijf ik regelmatig terugkomen naar dit album, met de eerste 4 liedjes een van de sterkste openingen die ik ken, spijtig genoeg daarna heel wat minder. Maar al bij al toch een topper bij de vrouwelijke singer-songwriters.