Blast - A Sophisticated Face (1999)

Avant-Garde / Jazz

9. Transmotude (2:01)
  10. Høgh (5:07)
  11. Emety Neprac (8:10)
avatar van Mssr Renard
Avantprog uit Nederland. Een rockband die zich gedraagt als een avantgardistisch neoklassiek orkest. Erg interessant en avontuurlijk. Er gebeurt echt heel veel. Ik kan het met niets vergelijken. Ik kan het ook nauwelijks omschrijven, behalve dat het ontzettend comlex en ook wel intens is.

avatar van ZAP!
A SOPHISTICATED FACE | BLAST (8TET) | Blast4tet - bandcamp.com.

Zit wel in of op z'n minst in de buurt van het John Zorn hoekje, vind ik. Nice.

avatar van Mssr Renard
ZAP! schreef:
A SOPHISTICATED FACE | BLAST (8TET) | Blast4tet - bandcamp.com.

Zit wel in of op z'n minst in de buurt van het John Zorn hoekje, vind ik. Nice.

Ik moest nog wel even aan jou denken, maar ik zit er ook vaak naast. Als je geabonneerd bent op de nieuwsbrief van Cuneiform, kun je hem vandaag voor 5 euro krijgen ( A Sophisticated Face | Blast | Cuneiform Records - cuneiformrecords.bandcamp.com ).

Ik hoor ook wel invloeden van bijvoorbeeld King Crimson en Zappa.

avatar van ZAP!
Ben niet geabonneerd, maar thanx. Ziet er wel uit als een tof label met belovende muziek... Wordt evt. vervolgd.