Kælan Mikla - Kælan Mikla (2016)

IJsland

4. Sýnir (3:05)
  5. Upphaf (3:47)
  6. Kalt (3:51)
  7. Óráð (5:19)
  8. Glimmer og Aska (7:20)
  9. Ekkert Nema Ég * (2:33)
  10. Lítil Dýr * (5:17)
  11. Mánadans * (4:07)
Jean-Maurice
Interessant debuut van deze drie jongedames uit IJsland. Ze vertolken gedichten op voornamelijk elektronische muziek afgewisseld met Spoken Word en zang. Apart en indrukwekkend vind ik. Live moeten ze ook een geweldige performance geven heb ik gehoord. Hoewel niet echt nieuw (Anne Clark deed dit 35 jaar geleden al) vind ik dit trio toch op zijn minst opvallend. In elk geval geen 'standaard' revival postpunk/darkwave band.

Kælan Mikla - Kælan Mikla (2016) Full Album - YouTube

Jean-Maurice
Leuk weetje is dat Robert Smith de band uitgenodigd heeft om op 'Robert Smith's Meltdown' te komen spelen in juni. Dat Robert Smith een goede smaak heeft wisten we natuurlijk al lang.

Kælan Mikla And More Announced For Robert Smith's Meltdown - The Reykjavik Grapevine

avatar van DjFrankie
Zeer prettige muziek.