Elohim - Elohim (2016)

1 stem

Pop / Electronic
Label: B3SCI

1. Sensations (4:02)
  2. She Talks Too Much (3:43)
  3. Bridge and the Wall (3:25)
  4. Black and Blue [Interlude] (0:44)
  5. Xanax (3:18)
  6. T.C. [Interlude] (0:24)
  7. Pigments (4:01)
  8. Guts (3:39)
  9. 9 [Interlude] (0:52)
  10. All That Gold (3:15)
avatar van E-Clect-Eddy
Ook Elohim wordt op enkele sites aangekondigd als een talent om naar uit te kijken voor 2017. Dit album is in elk geval een prima begin en hierop klinkt ze een beetje a la CHVRCHES.

Elohim houd haar identiteit zoveel mogelijk geheim, het enige dat we weten is dat ze uit Los Angeles komt. Op foto's bedekt ze telkens het grootste gedeelte van haar gezicht meestal me een enorme lok haar. Maar vermoedelijk heeft ze een Latijns-Amerikaanse achtergrond wat niet vreemd is aangezien 50% van de lokale bevolking dat heeft, zo is mij dat verteld. Op de meest recente single Hallucinating doen Mariachi's mee en is er tevens een special Mariachi remix, vandaar...

Wat me wel stoort is dat er op enkele nummers te veel effect zit op de stem wat helaas een beetje in de mode is, maar sommigen schieten daarin door. De met R&B beïnvloede afsluiter All That Gold heeft daar ook een beetje last van, het is al bijna alsof er sprake is van een vocoder.

De eerste drie nummers van het album bevallen mij het meest: Sensations, Bridge and the Wall en vooral She Talks Too Much met zware Electo synths die ook al voorkomen in de opener Sensations. Terwijl Bridge and the Wall nog het meest lijkt op een CHVRCHES nummer met misschien wat invloeden van Daughter. Die laatste band hoor ik ook een beetje terug in een nummer als Pigments.

Van mij mag ze de oceaan over om ook eens iets te laten horen en zien in dit Polderland.