Focus - Focus 8.5 / Beyond the Horizon (2016)

Rock / Jazz
Label: In and Out of Focus

1. Focus Zero (10:22)
  2. Hola, Como Estas (4:56)
  3. Rock 5 (7:12)
  4. Millennium (7:22)
  5. Inalta (5:35)
  6. Talking Rhythms (5:25)
  7. Surrexit Christus (5:35)
Fedde
De 'nieuwe' Focus. Opgenomen in 2005. Het label komt uit de stal van Cherry Red.
audio

avatar van Svendra
De laatste keer dat ik Focus beluisterde moet in het vorig millenium zijn geweest. Mijn verwachtingen waren laag, maar dit klinkt eigenlijk behoorlijk goed.

Fedde schreef:
De 'nieuwe' Focus. Opgenomen in 2005.
Dat verklaart beter de titel, ik vond het al raar dat 8.5 na 9 was uitgekomen. Bedankt voor de info.

avatar van Boermetkiespijn
Bij vlagen betoverend. Geniaal. Wel treurig dat dit album blijkbaar zo weinig beluisterd wordt (drie stemmen in vier jaar tijd). Ik ben normaal gesproken niet echt fan van ontzettend lange tracks, maar dat heeft me alleen tijdens "Focus Zero" een beetje gestoord. Het staaltje kunstfluiten op "Hola, Como Estas" stemt me vrolijk, al is het kunstfluiten naar mijn smaak met een iets te laag volume ingezet. In "Rock 5" wordt de tijd genomen om de muziek aan te laten zwellen (met name door Thijs van Leer), zonder dat er sprake is van één duidelijke climax. Mooi gedaan! "Talking Rhythms" is een andere favoriet op deze plaat. Ergens lachwekkend, maar ook bijzonder knap, en origineel.

avatar van DeWP
Tot nu toe het slechtste album van Focus die ik beluisterd heb. Rommelige muziek, onafgemaakte stukken lijkt wel. Een samenraapsel, fragmentarisch. Nee, dit vind ik echt niks, hoe groot fan ik altijd van Focus ben geweest.