Alexisonfire - Crisis (2006)

Canada
Label: Vagrant

1. Drunks, Lovers, Sinners and Saints (3:41)
  2. This Could Be Anywhere in the World (4:08)
  3. Mailbox Arson (3:33)
  4. Boiled Frogs (3:56)
  5. We Are the Sound (3:42)
  6. You Burn First (2:40)

met Gared O'Donnell

7. We Are the End (3:46)
  8. Crisis (3:31)
  9. Keep It on Wax (3:48)
  10. To a Friend (3:16)
  11. Rough Hands (5:31)
avatar van Sammy
Deze knullen bewijzen met deze nieuwe dat ze ver vooraan staan binnen de emoscene. Krachtige, hoekige, ruwe songs die toch allemaal iets zuivers en melodieus hebben. Prachtige plaat. Voorlopig 4 sterren.

Ook hier voorlopig 4 sterren. Heerlijke songs met echt geniale zanglijnen. Stevig maar toch toegankelijk, wat ook blijkt uit het feit dat ze in hun eigen Canada de album-hitlijst vanaf de release aanvoeren.

avatar van himpie
even wennen deze cd, maar zo op de eerste luisterbeurt weer minstens even goed als watch out!

avatar van SOAD
Geweldige band de combinatie Screamo zang werkt bezonder goed en ' this could be anywere in the world is serieus 1 van de beste nummers ooit gemaakt.

dimwit
Geweldige CD! Echt heerlijk om naar te luisteren, lekker hard maar ook weer geweldige zang en hele goede nummers

Zeer degelijke punkrock, alleen treedt er snel eenvormigheid op, een veel voorkomende kwaal in dit genre.

KCFM
Sammy schreef:

???

avatar van Sammy
Ja?

avatar van Norbert
Is ook een lastige zin.

Energiek, melodieus, vernieuwend, snoeihard en raak. Ik ben allesbehalve een screamo/post-hardcorefanaat maar in die scene zijn deze mannen naast BoysetsFire de enige die me wat kunnen overtuigen. Dit album vind ik meer af als het vorige ( Watch Out !), maar beiden met stip van vanboven in mijn hitlijsten !

The Deftone
Heerlijke post-hardcore dit.
Lekkere screams en zeer goede clean zang.
Favoriete nummers zijn: This Could Be Anywhere in the World, Crisis en We Are The Sound.

avatar van faithdead
Blijft hun beste plaat naar mijn mening. Die laatste is ook n juweeltje, en heeft zeker zijn momenten, maar is helaas niet altijd even pakkend. Boiled Frogs blijft een van mn favorieten. De mix tussen Dallas en George werk perfect. 4

bennerd
Heel jammer dat de rest van de plaat het niveau van This Could Be Anywhere In the World niet haalt. Goede post-hardcore met een zeer heldere productie en fantastische afwisseling tussen de drie zangers, wat jammer genoeg overschaduwd wordt door de ultieme meebruller die ik net noemde. Wat een fantastische climax heeft die track. Post-hardcore zoals het hoort. Verder krijg ik tegen het einde van de plaat steeds het gevoel dat het toch wel genoeg geweest is.