Jamie T - Trick (2016)

6. Dragon Bones (4:09)
  7. Joan of Arc (3:36)
  8. Solomon Eagle (3:49)
  9. Robin Hood (3:23)
  10. Sign of the Times (4:11)
  11. Crossfire Love (4:29)
  12. Self Esteem (5:26)
avatar van lowieke
Jeetje, nu al een nieuwe Jamie T. Zeer aangename verrassing.

avatar van Mark17
Album staat op Spotify.

Doet mij op het eerste gehoor denken aan de oude Kasabian. Heerlijk!

avatar van Rvdz
Erg sterk album. Robin Hood is zonder twijfel een van de leukste meebrulnummers die ik dit jaar gehoord heb.

"Everyone loves a bank ROBBER ROBBER ROBBER ROBBER"

avatar van Dave82
Geweldig album! Na een paar luisterbeurten ben ik helemaal overtuigd. Grappig dat ik bij zijn albums bij de eerste luisterbeurten altijd nog twijfel of het nu geniaal is of niet te pruimen, maar uiteindelijk overtuigd het toch altijd. Ook hier is het even wennen aan de grote variatie aan stijlen en invloeden ( met name uit Engeland) en de verassende samples en riffjes die hij in de nummers verwerkt. De kracht zit (zoals altijd) in catchy refreintjes, grappige en soms rake teksten en orginaliteit.
Voorlopige favorietjes: Solomon Eagle, Power of Men en Crossfire Love.
Binnenkort live in de Melkweg te zien

avatar van lowieke
Concert heeft deze plaat goed gedaan voor mij. Vond het album zo tegenvallen. Te veel op dezelfde manier opgebouwde nummers.

Allemaal dat tinfoil BOYBOYBOYBOY dingetje. Relatief ingetogen en dan ineens zo een accent.

Live pakten de nummers goed uit waardoor ik het nu ik het album weer op zet vele malen beter trek.

Voor het eerst dat de Arctic monkeys en inderdaad (oude) Kasabian vibe bij Jamie overheerst.

Toch wel een goede plaat maar ik wacht met smart op een plaat vol kleine mooie liedjes. Dan vind ik hem toch op zijn sterkst.

avatar van popstranger
Ik blijf een beetje op mijn honger zitten met dit album na zijn vorige werk. Had hogere verwachtingen en zoals user lowieke hier eerder schreef is het trucje met het herhalen van woorden zoals in Tinfoil Boy een zwaktebod en getuigt het eerder van ideeënarmoede. Bij Drone Strike haalt hij hetzelfde trucje boven en zo zijn er teveel songs die iets teveel met hetzelfde stramien aan de slag gaan.
Als positieve noot wil ik wel zeggen dat er met Dragon Bones, Solomon Eagle en Crossfire Love toch enkele goede songs op dit album staan die getuigen dat Jamie T. het wel degelijk nog steeds kan.
Nota; na nogmaals een herbeluistering die ik deed bij het schrijven van dit bericht moet ik wel zeggen dat de 2de helft van het album beduidend sterker is dan de eerste.