Abra - Princess (2016)

met Tommy Genesis

5. Pull Up (2:58)
  6. Thinking of U (4:46)
avatar van Reijersen
ABRA? Geen idee. Wat ik wel weet is dat er een EP is met 6 nummers en de duur van 22 minuten. Het begint met Come 4 Me. De zang is vals, maar de beat ‘knod’ wel lekker. Vegas heeft een 80’s vibe met veel synths. Verder niet al te bijzonder. De 80’s synths komen terug op Crybaby. Het nummer doet wat amateuristisch aan.
Big Boi is wat stoerder, wat het niet per se beter maakt. Wat ze zeggen van het saaie en emotieloze Pull Up. Afsluiter Thing of U redt nog wat. Er lijkt eindelijk wat te gebeuren.

(bron: Opus de Soul)

avatar van Arrie
Wat betekent knod in hemelsnaam?

avatar van exsxesven
Pull Up is echt fe-no-me-fucking-naal. Hoewel Abra zeker nog leuke andere dingen heeft gedaan (zoals het geweldige Hair Like Water, Wavy Like the Sea met Tommy Genesis) is dit nummer echt zonder twijfel haar meesterwerk. Beklemmende clip ook. Ik ontdekte het nummer, met clip, een paar jaar geleden ergens diep in de nacht, muisstil, alleen thuis, in een verder donkere huiskamer, starend in het kille blauwe licht van mijn laptop, een gure novemberavond, passender had het niet gekund.