Harakiri for the Sky - III: Trauma (2016)

Oostenrijk
Label: Art of Propaganda

1. Calling the Rain (11:28)
  2. Funeral Dreams (8:59)
  3. Thanatos (9:21)
  4. This Life as a Dagger (9:27)
  5. The Traces We Leave (8:33)
  6. Viaticum (8:38)
  7. Dry the River (9:51)
  8. Bury Me (8:56)
avatar van Gerards Dream
Hartverscheurende metal uit Oostenrijk. Het album trekt me al vanaf noot nummer één in een droeve desolate sfeer. Ondanks deze heftige sfeer roept de muziek grillige natuurbeelden op die als een soort film in mijn hoofd worden afgedraaid. De zanger grunt er flink op los of zijn leven er vanaf hangt. Aan het geluid van het album is de nodige zorg besteedt, het lijkt wel of de heren bij mij in de kamer staan.

avatar van Kondoro0614
De Harakiri zoals ik geïntroduceerd met ze ben en in mijn ogen toch wel hun beste plaat. Wat hierboven mij wordt gezegd is eigenlijk al het complete plaatje waar deze plaat aan voldoet. Het is een hartverscheurende en keiharde post-black metal plaat uit Oostenrijk waar Karg (V. Wahntraum) toch maar eens zijn stem laat gallen waardoor er kippenvel ontstaat op mijn hele lichaam. Met fantastische solo's, riffs en drumwerk blaast het je huiskamer binnen, met toch wel één van de meeste depressieve platen 'The Traces We Leave' is dit voor mij nog steeds de nummer één van Harakiri kamp.