Wormrot - Voices (2016)

Singapore
Label: Earache

1. Blockhead F*ck Off (1:08)
  2. Hollow Roots (0:56)
  3. Exit Fear (0:42)
  4. God's in His Heaven (1:03)
  5. Oblivious Mess (1:23)
  6. Descending Into the Unknown (0:50)
  7. Dead Wrong (0:08)
  8. Fallen Into Disuse (1:19)
  9. The 1st World Syndrome (1:19)
  10. Shallow Standards (0:52)
  11. Fake Moral Machine (1:11)
  12. Forced Siege (1:17)
  13. Take Aim (1:12)
  14. Still Irrelevant (0:05)
  15. Eternal Sunshine of the Spotless Grind (1:00)
  16. Compassion Is Dead (2:48)
  17. Buried the Sun (2:44)
  18. Defaced (0:59)
  19. The Face of Disgrace (1:14)
  20. Outworn (3:48)
fuck yeah, dit wist ik helemaal niet. Maar hij is weer Erg clean klinkende grindcore, maar Wormrot doet het goed, zoals altijd. De afsluiter is meer een soort sludgey emo epos, coolheid

Oja en "Eternal Sunshine of the Spotless Grind": suck it, Kate Winslet!

Ik ben alweer weg...

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Welk album van Wormrot is het beste? Ik wil op termijn iets van deze band aanschaffen Ben geneigd voor "Abuse" te kiezen, als ik het zo op YT hoor. Heb net bij o.m. de Large een bestelling geplaatst voor een gezonde portie grind.

avatar van Don Cappuccino
B.Robertson schreef:

Ligt er een beetje aan wat voor grindcore je zoekt. Ik vind deze de beste Wormrot-plaat tot nu toe, vanwege de blackmetal en screamoinvloeden. Abuse is een stuk meer rechttoe rechtaan, als dat je grindcoreding is, zou ik inderdaad die aanschaffen.

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Ik hou wel van wat rechttoe rechtaan grindcore, maar wat variatie is me ook welkom. Als ik dit album als eerste willekeurig aanklik op YT en dan die anderen, klinkt het me net zo goed in de oren. Ik vind veel grindcore mooi, zolang het niet teveel crustpunk / powerviolence wordt. Uitzondering is Doom. Verder sta ik duidelijk meer aan de goregrind kant dan aan de porngrind. Deathgrind met wat langere nummers kan ik ook wel waarderen. Wormrot heeft het voordeel dat ze bij Earache zitten, valt wel te verkrijgen.

avatar van the crook
Volgens de echte grindcore puristen is het een doodzonde om een dergelijk album af te leveren met een heldere productie. Maar ik durf wel te zeggen dat dit Voices uit 2016 ver boven de grijze middenmaat uitstijgt, juist vanwege de topproductie!

Grindcore, deathmetal, screamo en in mindere mate zelfs een beetje sludge en blackmetal invloeden, je vind het allemaal op Voices! Puik album

avatar van Lau1986
Wat een fantastisch album is dit toch. Het is voor mij eigenlijk het perfecte grindcore album. Er zit alles in. Daarnaast weten ze perfect het live gevoel over te brengen op plaat. Genieten dit album.